CÁNDIDO MÉNDEZ, secretari general d'UGT "Si la reforma hubiera ido más allá, si eso fuera posible lo que hubiera provocado es un mayor augmento de la destrucción de empleo y del deterioro de las relaciones laborales. Por lo tanto no es un problema de dosis, no es un problema de ritmo es un problema de orientación. El camino que necesita nuestro país no es el camino de la reforma laboral." IGNACIO FERNÁNDEZ TOXO, secretari general de CCOO "No ha cubierto absolutamente ninguno de los objetivos declarados por el gobierno cuando la puso en marcha. Probablemente aquellos que no se declararon que era de alguna manera avanzar en un proceso de abaratamiento y flexibilización del despido en nuestro país y desmontaje del sistema de convenios colectivos."

La reforma laboral compleix un any aquest dilluns. Els portaveus dels sindicats han valorat la norma com un fet que ha propiciat una “acceleració” de la destrucció de llocs de treball i el “desmantellament” del marc de relacions laborals que existia a Espanya. El president de CCOO, Ignacio Fernández Toxo, ha afirmat que la reforma ha comportat un “abaratiment i flexibilització de l’acomiadament i ha desmuntat el sistema de convenis col·lectius”.

Toxo ha reclamat al Govern espanyol que rectifiqui el que els sindicats consideren un error i ha assenyalat que és necessari “desmuntar els efectes de la reforma abans que provoqui més mal i que la situació sigui irreversible”.