El Mercat de la Llibertat ha estat el darrer a estrenar instal·lacions. Després de dos anys d'obres va tornar a obrir les portes fa gairebé un any. Renovar els mercats passa pel seu aspecte però també per modernitzar els seus serveis. Això vol dir tenir presència a la xarxa. Per això el nou web dels mercats és més interactiu que mai. L'oferta és àmplia: receptes i trucs, tràmits en línia o, fins i tot, presència a les xarxes socials. I sembla que la proposta té èxit. En només quatre dies ja han aconseguit prop de 400 amics al Facebook. Un altre dels eixos del Pla de dinamització dels mercats són els programes educatius per als infants en edat escolar. Aquest any, a banda d'adreçar-se als estudiants de secundària s'amplia als de primària. JORDI W.CARNES, primer tinent d'alcalde "Apostar per un mercat és apostar per un edifici, és apostar per la història, és apostar per un comerç, és apostar per una dieta mediterrania, és apostar per salut i en el fons també és fer pedagogia, amb qui, amb la gent jove. Una de les coses més importants és ensenyar a la gent a menjar, i a menjar bé". També s'està fent una campanya de proximitat. Es tracta d'explicar que els mercats representen un tipus de comerç sostenible, proper i sa, amb un producte de qualitat i de temporada. Una altra de les actuacions que inclou el pla és la primera fira Mercat de Mercats, que es celebrarà del 22 al 24 d'octubre. Serà una trobada gastronòmica i lúdica al voltant dels productes que es poden trobar als equipaments barcelonins. Per l'ocasió hi haurà paradistes amb totes les especialitats representant els 39 mercats de Barcelona, productors pagesos i comerciants d'altres mercats europeus. L'emplaçament serà doble: el pla de la Catedral i el pla de Santa Caterina.

El pla és una iniciativa de les associacions de comerciants i l’Ajuntament. La campanya de proximitat vol promoure la compra als mercats i donar a conèixer els serveis de totes les instal·lacions. Amb aquest objectiu, també s’han creat uns programes educatius per transmetre als més joves els valors del mercat.

El nou web que es vol crear serà més participatiu i amb canals amb les xarxes socials. Hi haurà receptes, notícies, tràmits en línia i informació de servei. També s’organitzarà una fira –Mercat de mercats– del 22 al 24 d’octubre, amb propostes gastronòmiques i activitats de lleure al voltant del concepte del mercat mediterrani.