avió Norwegian

L’Organització Europea de Consumidors (BEUC) ha denunciat vuit aerolínies per vulnerar drets dels passatgers durant la pandèmia del coronavirus, i per utilitzar pràctiques comercials injustes. Les companyies afectades són Aegean, Air France, EasyJet, KLM, Norwegian, Ryanair, TAP Portugal i Transavia, que són les que acumulen més reclamacions d’usuaris en els últims mesos.

La denúncia s’ha presentat a les autoritats nacionals i a la Comissió Europea. Des de la BEUC també demanen una investigació àmplia del sector sobre pràctiques injustes i que s’obligui a les companyies a complir la legislació de la UE. L’associació creu que l’excepcionalitat del moment no justifica aquests comportaments.

Entre les vulneracions que es denuncien hi ha el no reemborsament dels vols cancel·lats, obligant els passatgers a acceptar vals per a futurs viatges, no proporcionar als clients els seus drets com a consumidors o donar-los informació enganyosa.

El Ministeri de Consum espanyol ja va denunciar per pràctiques comercials deslleials en 17 aerolínies pels mateixos motius que ara denuncia l’associació de consumidors europeus.

Comparteix a: