Cristoph Tessmar, director del Barcelona Convention Bureau "Barcelona desde el 2001 siempre ha estado en el top cinco, y este año estamos en el cuarto. Hemos subido, alguna vez hemos estado primeros, pero siempre en el top cinco. Madrid este año en número de congresos es el dos. Pero luego hay la estadística de asistentes, que hace años, desde 2008, estamos el número uno del mundo con el mayor número de asistentes, que al final es el número que nos interesa porque el impacto económico viene generado por los asistentes. El impacto generado por congresos en el año 2014 es alrededor de 1.600 millones en Barcelona, que creo que es una cifra potente. Con las últimas estadísticas del año pasado y con lo que le he explicado del ICA ahora estamos con unos 525.000 asistentes a congresos en 2014. 2016 no está mál, pero yo ya estoy mirando para el 2017, que creo que puede ser un año histórico para la ciudad."

Cristoph Tessmar ha explicat que els sectors destaquen entre els congressos que es fan a la ciutat són el tecnològic i el mèdic, com és el cas del Congrés Europeu de Cardiologia, que aporta més de 30.000 assistents. Tessmar explica que la dinàmica dels últims anys ha fet que el nombre de congressistes a la ciutat rondi el mig milió, i s’ha mostrat especialment optimista pels anys 2016 i 2017.

Segons el director del Barcelona Convention Bureau, Barcelona té bones connexions internacionals gràcies a la T1, tot i que ha reconegut que “aniria molt bé” que hi hagués més vols a l’Àsia i a la costa oest dels Estats Units. Cristoph Tessmar assegura que els organitzadors dels congressos, en general, acaben molt satisfets dels equipaments de la ciutat i ha marcat dos objectius: atreure més congressos i mantenir el Mobile World Congress.