20 operadors de serveis d'àpats han ofert, durant els quatre dies que dura el Mobile World Congress, més de 250 mil menús, 63 mil cada dia. Això suposa més de 18 tones d'aliments. Per preparar-ho tot Mercabarna ha incrementat les vendes durant l'última setmana. Aquesta empresa de distribució de fruita, per exemple, un 10%. EVA CANO Grup Cano "Sobretot tot el tema quarta gamma que és el producte pelat i tallat ja pel consum, molta broqueta de fruita variada, moltes safates d'amanides, la pinya, el meló, la síndria, el fruit vermell..." A més de les quantitats, a Mercabarna també s'adapten als tipus de productes que demanen els congressistes. MARTÍ COLOMER Companyia General Càrnia "Nosaltres comptem sempre en quilos, el que passa és que en euros el producte que es consumeix aquests dies és diferent al producte que es consumeix normalment. Aquests dies són més entrecots, més filet, més cabrit, que són productes d'un preu més cars de lo normal." Productes més cars que no només es demanen des del mateix Mobile World Congress sinó també des dels hotels del voltant del recinte firal. NÚRIA GUSTEMS Gran Blau "Depen del perfil de client. El gastronòmic segueix demanant els mateixos productes però en més quantitat llobarro salvatge, mero, llenguado. En canvi l'hotel demana més salmó, corbina, lluç, tots els peixos que demanaven fins ara però multiplicat per 1,20. La fira ens implica un increment d'entre un 20 i un 25 per cent en volum de quilos." En total, els comerciants preveuen que les vendes durant aquest congrés hauran estat superiors a les de les edicions anteriors.

El producte de gamma alta, només apte per a algunes butxaques, ha estat un dels més venuts a Mercabarna mentre ha durat el Mobile. Tant els serveis d’àpats del recinte firal com els hotels han apostat aquests dies pel cabrit, els filets o el salmó per acontentar les panxes dels congressistes.

El Mobile World Congress ha produït menjar les 24 hores del dia des de quatre dies abans de l’inici del congrés. Hi ha hagut 64 punts de venda de gastronomia variada, un terç gestionats per Gastrofira, i 20 operadors de serveis de càtering. En total, 2.860 persones s’han dedicat a la restauració dins del recinte de la Fira, i han repartit quasi 65.000 menús diaris.

Per poder fer front a tanta demanda, el mercat majorista de Barcelona, Mercabarna, s’ha posat les piles des de ben aviat. Una setmana abans de l’inici del congrés, ja havia notat un increment de les vendes. El més demanat han estat els productes de quarta gamma, fruita ja tallada i pelada, broquetes i safates d’amanides. Mercabarna s’ha trobat, a més, que molt producte sol·licitat era més car, com el cabrit, l’entrecot, el salmó o la corbina, i s’ha hagut d’adaptar, doncs, als gustos més refinats dels congressistes. Els comerciants del mercat preveuen superar les vendes de les edicions anteriors del MWC.