La crisi sanitària ha disparat les consultes als Punts de Defensa dels Drets Laborals de Barcelona Activa. Durant l’estat d’alarma més de 1.300 persones, cinc vegades més que el mateix període de l’any passat, s’han adreçat al servei d’assessorament sobre qüestions legals i drets laborals de Barcelona Activa. La majoria de consultes han estat relacionades amb prestacions de la Seguretat Social, ERTO, extincions de contracte o dubtes referents al salari, vacances, descansos i conciliació.
El perfil de les persones que han fet les consultes correspon en un 64 % a dones i a un 36 % a homes, majoritàriament d’edats compreses entre els 30 i 45 anys (51 %), seguits de persones d’entre 45 i 55 anys (23 %). Pel que fa a la distribució territorial de les sol·licituds, Nou Barris i l’Eixample (amb un 15 %) són els districtes que n’han presentat més, seguit de Sant Martí (14 %), Sants-Montjuïc (12 %) i Horta-Guinardó i Ciutat Vella (10 %).
Els Punts de Defensa dels Drets Laborals tenen l’objectiu de vetllar pel compliment de la normativa laboral i garantir els drets laborals de les persones que s’hi adrecen. Durant l’estat d’alarma s’han atès les sol·licituds de manera telemàtica, però des d’aquest dijous, 18 de juny, s’anirà reobrint progressivament (amb cita prèvia) l’atenció presencial.
Reforç del servei d’assessorament
Coincidint amb la crisi del coronavirus, l’Ajuntament de Barcelona va incrementar i reforçar els serveis d’assessorament laboral de Barcelona Activa. En una nota de premsa, el consistori ha defensat aquest servei com un recurs “a l’abast de tothom per fer front a l’increment de l’atur a la ciutat, i evitar qualsevol injustícia relacionada amb el món laboral”.