El trajecte Barcelona-Madrid des de l'estació de Sants costa 110 euros. Ara bé, si els viatgers opten per comprar el bitllet mitjançant la finestreta, el preu puja fins als 112 euros. Aquest augment es deu a una nova comissió que s'aplica a les taquilles de l'estació des del 10 d'agost i que afecta els bitllets d'alta velocitat i els de llarga distància. L'increment és del 5 % sobre el preu base. Alguns dels viatgers no veuen amb bons ulls aquesta nova mesura. Josep Maria Bermúdez "això s'hauria d'avisar, no pot ser..." Hi ha altres viatgers, en canvi, que estan d'acord a pagar una mica més per rebre l'atenció del personal de l'estació. Montse Martí "em sembla bé.-..." A l'estació s'anuncia la possibilitat d'adquirir els bitllets a través de la màquina automàtica, però no es fa menció del sobrecost que té comprar-lo a través de la finestreta. Aquest fet és precisament el que denuncia l'Agència Catalana del Consum, que demana que Renfe informi els viatgers de la diferència de preu mitjançant cartells indicatius o a través de la megafonia. Pel que fa als viatges de tren amb destinacions fora d'Espanya, un cop a l'estació les màquines automàtiques NO ofereixen la possibilitat d'adquirir-hi els bitllets. És obligatori fer-ho a través de les taquilles. Lola Baeza "és un robatori, ja són prou cars els bitllets....." En el cas que Renfe no atengui el requeriment en un termini de 10 dies, l'Agència Catalana del Consum ja ha anunciat que prendrà les mesures necessàries per, diuen, corregir aquesta infracció.

L’ACC ha enviat aquest divendres un requeriment a Renfe per exigir que informi els clients sobre l’increment del preu dels bitllets venuts a través de les taquilles. Aquest recàrrec només afecta els bitllets de llarga distància, als quals s’aplica un augment de preu corresponent a les despeses de gestió que, precisament, s’han apujat aquest agost entre 3,5€ i 5€.

Segons l’ACC, a l’estació de Sants no hi ha cap cartell que indiqui tal diferència econòmica, ni tampoc no s’anuncia enlloc que els viatgers poden adquirir un mateix títol a dos preus diferents. L’Agència considera que aquesta situació representa una infracció i que, per tant, vulnera els drets dels consumidors.

El requeriment que s’ha enviat a Renfe insta que l’empresa instal·li cartells a totes les estacions on sigui possible la doble via de compra per informar de la diferència de cost. La informació també podrà ser facilitada a través de la megafonia, indica l’ACC.

Ara, Renfe disposa d’un termini de 10 dies per atendre el requeriment. Si no ho fa, Consum ha anunciat que iniciarà les accions que consideri necessàries per redreçar aquesta infracció en matèria de consum i de disciplina de mercat.