Més del 80 % dels establiments comercials i de restauració demanen formació en activitats digitals, creació de comunitats i eines TIC, segons un estudi elaborat per la Fundació BCN Formació. Tots dos sectors volen ajustar la gestió dels seus negocis al context actual i els canvis que la pandèmia ha accelerat.

Un 16,4 % de clients per al petit comerç

L’estudi ha analitzat les possibles amenaces de les botigues de barri o mercats. Els grans establiments i cadenes comercials són la tria del 66,1 % dels consumidors a l’hora de comprar aliments, enfront del 16,4 % que fan la compra en petits comerços. A tot això s’hi suma la introducció de nous hàbits derivats de les vendes en línia.

En l’àmbit del petit comerç, els consumidors busquen més compromís amb el medi ambient, el comerç just o la combinació de la venda en línia i la presencial. També es decanten per establiments que ofereixen experiències al punt de venda que promouen els vincles entre botiguers i clients. En l’àmbit de la restauració es busquen productes frescos, de proximitat i ecològics i el menjar a domicili.

Digitalitzar i atreure més clientela presencial

Barcelona Activa ha engegat diverses iniciatives que combinen la digitalització dels comerços amb l’atracció de més clientela presencial, que porti més vida als barris. L’Ajuntament de Barcelona té previst arribar aquest any a més de 6.000 persones i més de 1.300 comerços a través de formacions, acompanyaments experts, ajuts i subvencions, amb un pressupost de 4,75 milions d’euros.