El Saló Internacional del Caravaning ha obert les portes aquest dissabte per mostrar les novetats d’autocaravanes i d’activitats vinculades a les vacances sobre rodes. Un concepte que va en augment any rere any i que, durant la pandèmia, encara s’ha posat més de moda. De fet, el sector calcula que les vendes han crescut aquest 2021 més d’un 10 % respecte de l’any 2019, abans de la pandèmia.
S’exposen les primeres càmpers elèctriques
Els usuaris que visitin l’exposició, que se celebra del 16 al 24 d’octubre a la Fira de Barcelona, també podran veure les primeres furgonetes càmpers elèctriques. La marca japonesa Toyota ha estat la primera en exposar un vehicle càmper 100 % elèctric.
L’autonomia i els punts de càrrega eren algunes de les preocupacions dels usuaris: “Depenent del tipus de bateria, de 50 kW o de 75 kW, hi hauran entre 230 i 325 quilòmetres d’autonomia”, ha explicat Ismael Fernández, responsable de vehicles càmpers de Toyota a Espanya.
La falta de components endarrereix les entregues
Les dades fins al setembre dibuixaven un augment de vendes de prop del 12 % respecte del 2019, però la falta de components farà endarrerir la fabricació i l’entrega dels vehicles que ja s’han venut aquest any, i s’entregaran i es matricularan l’any vinent.
Antoni Llopart, director del Saló del Caravaning, ha explicat a betevé que aquesta falta de components tecnològics, fabricats habitualment en països d’origen, està provocant un estancament en les vendes. “Tot i així, el còmput anual continua sent positiu”, ha aclarit.
La furgonetes camperitzades, en auge
El sector calcula que les furgonetes camperitzades són un concepte de vehicle que cada cop guanya més terreny a d’altres fórmules més clàssiques com ara les caravanes o les autocaravanes.