El Saló Internacional del Caravaning ha obert les portes aquest dissabte per mostrar les novetats d’autocaravanes i d’activitats vinculades a les vacances sobre rodes. Un concepte que va en augment any rere any i que, durant la pandèmia, encara s’ha posat més de moda. De fet, el sector calcula que les vendes han crescut aquest 2021 més d’un 10 % respecte de l’any 2019, abans de la pandèmia.

S’exposen les primeres càmpers elèctriques

Vehicle elèctric Toyota saló caravaning

Els usuaris que visitin l’exposició, que se celebra del 16 al 24 d’octubre a la Fira de Barcelona, també podran veure les primeres furgonetes càmpers elèctriques. La marca japonesa Toyota ha estat la primera en exposar un vehicle càmper 100 % elèctric.

L’autonomia i els punts de càrrega eren algunes de les preocupacions dels usuaris: “Depenent del tipus de bateria, de 50 kW o de 75 kW, hi hauran entre 230 i 325 quilòmetres d’autonomia”, ha explicat Ismael Fernández, responsable de vehicles càmpers de Toyota a Espanya.

La falta de components endarrereix les entregues

Les dades fins al setembre dibuixaven un augment de vendes de prop del 12 % respecte del 2019, però la falta de components farà endarrerir la fabricació i l’entrega dels vehicles que ja s’han venut aquest any, i s’entregaran i es matricularan l’any vinent.

Antoni Llopart, director del Saló del Caravaning, ha explicat a betevé que aquesta falta de components tecnològics, fabricats habitualment en països d’origen, està provocant un estancament en les vendes. “Tot i així, el còmput anual continua sent positiu”, ha aclarit.

La furgonetes camperitzades, en auge

Saló Internacional Caravaning

El sector calcula que les furgonetes camperitzades són un concepte de vehicle que cada cop guanya més terreny a d’altres fórmules més clàssiques com ara les caravanes o les autocaravanes.