(ACN / Redacció) El sector turístic de Barcelona ha tancat la campanya de Nadal amb un 65 % d’ocupació, tot i el ple que esperaven per Cap d’Any. Segons ha explicat el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, l’ocupació “ha anat bé però no d’una manera espectacular”. Pel que fa als viatgers internacionals, aquest Nadal “la gent del centre d’Europa no s’ha mogut tant”, conclou Torres.

Mateixa facturació que el 2019

En espera de les dades definitives, l’ocupació podria haver rondat, segons l’entitat, el 65 %, però amb una bona facturació per l’increment de les tarifes, ja superiors a les prèvies de la pandèmia. “Això és una tendència de l’any, que s’ha facturat el mateix que el 2019, però amb un 15 o 20 % menys de gent.”, destaca.

“Costa posicionar Barcelona per Nadal”

A parer seu, el viatger de la resta de l’estat prefereix altres destinacions com Madrid o Vigo, tot i que destaca que Barcelona fa anys que treballa per millorar la seva oferta nadalenca. “S’està fent des de fa anys una programació de Nadal important, molt de carrer i cultura, i penso que s’estabilitzarà en el futur”, reconeix Torres. “Costarà encara una mica posicionar Barcelona per Nadal, però estem en la bona direcció”, considera.