Els comerços han començat el compte enrere per Nadal, en una campanya atípica i plena d’incògnites. En el primer diumenge en què han pogut aixecar la persiana, però, les compres han sigut tímides en comparació amb campanyes anteriors del Black Friday. Les primeres impressions apunten a una certa moderació en la despesa dels ciutadans. A l’avinguda del Portal de l’Àngel s’hi ha vist gent passejant, però poques compres.
Cau la facturació
“Les xifres totals de vendes estaran segurament molt per sota de les de l’any passat. Hem vist com entrava molta menys gent a les botigues“, ha dit el president de l’associació Retail.cat, Joan Carles Calbet, que creu que la caiguda pot estar al voltant del 15 %. Les persones que s’han apropat al centre confessen que ho han fet per sortir de casa, passejar, veure els llums de Nadal, “fer una paella”, però no pas per comprar, o, aquesta, no “n’era la intenció”. De fet, molts comerços de Barcelona han decidit no obrir perquè confessen que “no els surt a compte”. Barcelona Comerç assegura que només han obert dos de cada 10 comerços dels que estan situats fora del centre de la ciutat i han optat per esperar a la campanya de Nadal, en la qual, diuen, dipositen les seves esperances de salvar l’any.
Calbet ha destacat que la pluja de divendres no va animar a sortir i el confinament municipal durant el cap de setmana tampoc no ha permès el moviment normal dels consumidors d’altres anys. “Malgrat que moltes persones estan afectades per un ERTO, la taxa d’estalvi és molt alta, del 22,5 %. Més tard o més d’hora els consumidors que puguin sortiran a comprar i això pot ser per Nadal”, ha dit, després de recordar que a les cinc o sis setmanes de la temporada de Nadal es factura el 30 % del total de l’any.