Es tracta d’una selecció d’obres catalanes i internacionals, candidates als premis FAD, que es lliuraran aquesta setmana. El festival està clarament orientat cap al gran públic, però els professionals també hi trobaran matèria amb tot una sèrie de trobades i congressos.

1.200 metres quadrats del vestíbul estan dedicats a l’exposició “El millor disseny de l’any“, en la qual trobem curiositats com paper comestible, en què creixen brots de mostassa i de flors. A la secció Art i Artesania el reciclatge agafa molt de relleu. Uns artistes catalans han creat un vestit format per centenars de bosses de te cosides entre si. Altres tendències d’aquest any: l’ús de nous materials, densos, lleugers i sostenibles, tan per al mobiliari urbà com l’interior, i l’autoproducció de les obres. S’ha posat de moda entre els joves creadors, que busquen la forma de barrejar disseny industrial i artesania.

Fins a l’11 de juliol hi haurà desenes d’esdeveniments. El dia 4 tindrà lloc la primera jornada de comunicació sobre el disseny, anomenada Rock Paper Pixel, amb ponents de renom, com l’editor del Huffington Post Andrew Losowsky. Torna el Congrés Internacional Disseny Obert/ Creativitat Compartida el 5 i 6 de juliol, i la Filmoteca de Catalunya proposa un cicle de pel·lícules sobre disseny i cinema.

“En tres anys el FADfest s’ha convertit en una finestra per als dissenyadors reconeguts i els estudiants, les multinacionals i les microempreses”, comenta Miquel Espinet, president del FAD. “Ara ho tenim tot concentrat en aquest edifici; és una gran oportunitat perquè Barcelona tingui més projecció internacional com a ciutat del disseny“. Aquest és el repte dels organitzadors del Barcelona Design Festival, que l’any passat, diuen, va acollir 150.000 visitants. Confessen que se senten encara una mica perduts en l’immens edifici del Disseny Hub, que no ha agafat el seu ritme de creuer, ja que encara li falta la part més museística.