Una conferència fictícia sobre els orígens del turisme és el punt de partida de 'Souvenir'. "A partir de 1730, a Anglaterra es posa molt de moda viatjar a Itàlia i comencen a aparèixer les primeres guies de viatge." Forma part de la investigació que està duent a terme un director de teatre, 'alter ego' de Fèlix Pons, per escriure sobre el tema. Serveix, a més, per posar les bases del debat que plana sobre les tres trames que s'entrellacen al llarg d'aquesta comèdia. FÈLIX PONS, autor, director i intèrpret de 'Souvenir' "No aportem solucions a la problemàtica del turisme. Senzillament hem intentat fer un espectacle per al ciutadà de Barcelona, que pateix aquesta realitat cada dia i pugui venir aquí i fer una mica de teràpia com a espectador." Els dos únics intèrprets de 'Souvenir' són ells mateixos, també pacients d'aquesta teràpia col·lectiva. Tots dos són veïns del barri del Born. PAULA MALIA, actriu "Jo just davant de casa meva tinc un bloc de pisos que lloguen a turistes i depén de qui et toqui és 'estupendo' perquè ni te n'adones, però depén de qui et toqui, déu n'hi dó." El to de la crítica es rebaixa, però, amb l'humor i la barreja de realitat i ficció. En aquest videoclub, un propietari pressionat per les immobiliàries es dedica a crear una sèrie futurista situada a la Barcelona de l'any 2050. FÈLIX PONS, autor, director i intèrpret de 'Souvenir' "Especulem en un moment donat en un possible enfrontament en el futur entre partidaris i detractors del turisme, però és a través de la faula i de l'al·legoria per posar una mica el dit a la llaga." 'Souvenir' és la sisena producció de l'Arsenic Art Studio des que és companyia resident al teatre Tantarantana.

Amb humor i una barreja de llenguatges escènics, ‘Souvenir’ proposa, amb tres trames que s’entrellacen, un trajecte que va des de l’origen del turisme fins a una Barcelona futurista en guerra per culpa d’aquest fenomen. “Especulem amb un possible enfrontament en el futur entre partidaris i detractors del turisme, però és a través de la faula i de l’al·legoria per posar el dit a la nafra”, explica Fèlix Pons, autor, director i intèrpret de l’obra.

Només l’acompanya a l’escenari Paula Malia, integrant de The Mamzelles i, com Pons, veïna del barri del Born. “Jo just davant de casa meva tinc un bloc de pisos que lloguen a turistes”, explica, un fet que l’ajuda a comprendre la problemàtica. Tot i la voluntat de crítica que té ‘Souvenir’, Pons afirma que “senzillament hem intentat fer un espectacle per al ciutadà de Barcelona, que pateix aquesta realitat cada dia perquè pugui venir aquí i fer una mica de teràpia com a espectador“.

‘Souvenir’ és el sisè muntatge d’Arsenic Art Studio com a companyia resident del Teatre Tantarantana.