Roda de premsa del congrés internacional Sónar +D, integrat en el festival Sónar

(ACN) El Sónar+D amplia enguany la seva oferta formativa significativament per esdevenir un gran espai on “crear, compartir i difondre coneixement”. El setè congrés de tecnologies creatives del festival Sónar presenta 1.200 places pel seu nou format de classes magistrals i els tallers. Les dues ofertes formatives seran impartides per 200 artistes i experts d’arreu del món en la creació d’experiències immersives i en intel·ligència artificial aplicada a les arts, que són els dos grans temes de l’edició. Sónar+D espera 5.000 professionals acreditats d’arreu del món i més de 20.000 assistents al conjunt d’activitats i propostes que es desenvoluparan del 17 al 20 de juliol a Fira de Barcelona, coincidint amb el festival Sónar.

El Sónar+D posarà enguany l’accent en l’oferta formativa, això sí, amb permís de les dues visites més il·lustres que passaran per aquesta edició, com són les de Christian Marclay -i el concert que oferirà a la capella del MACBA amb 10 pianistes-, i la del líder de Massive Attack, Robert del Naja, que protagonitzarà la conversa inaugural del congrés tecnològic el dimecres 17 de juliol.

Segons ha indicat el codirector del festival Sónar, Ricard Robles, la seva “vocació” de difondre, crear i compartir coneixement explica l’ampliació destacada d’aquest any del nombre d’activitats formatives al congrés tecnològic. Robles ha assegurat que convertiran el Sónar+D “en una mena de ‘summer school’”, en un espai on els assistents, siguin professionals o no, vinguin a “conèixer, compartir, difondre o crear coneixement”.

Complementant aquesta novetat, en el terreny temàtic, l’edició es fixarà com mai en la redefinició de l’experiència cultural i els nous rols que s’estableixen entre creadors i consumidors del fet artístic. El gran canvi en matèria de “formació” és la creació d’un nou escenari, l’Auditori Sónar+D, amb un programa de sis classes magistrals per a una setantena de persones cadascuna. Anirà a càrrec d’artistes i professionals no habituats a oferir aquest tipus de sessions. D’altra banda, l’escena creativa del país hi serà present, per exemple, amb els creadors del multipremiat videojoc Gris, de Nomada Studio. També hi participarà la productora barcelonina Canada, coneguda arreu pels seus videoclips.

L’edició del 2019 del Sónar+D disposa d’un pressupost que creix fins a l’1,65 milions d’euros i redefineix el seu espai expositiu sota l’epígraf SonarHub, per agrupar totes les fases d’un projecte. Així, la zona del MarketLab, una mostra de projectes empresarials, s’integra en aquest nou gran espai. En aquest context, el congrés inicia col·laboració amb la cita 4 Years from Now (4YFN) del MWC, i ofereix un programa exclusiu per a 21 empreses emergents, amb inversors, mentors i empreses del sector de les indústries creatives.

Sónar+D, al Sónar

Algunes de les propostes del congrés tecnològic tenen sortida al festival mare, el Sónar, que se celebra en paral·lel. És el cas de l’escenari per treballar audiovisuals “fulldome” de 360 graus i que produeix Mediapro. També la instal·lació immersiva de gran format ‘SonarSpoiler’, que es desvetllarà el final del curtmetratge ‘Je le tiens’ estrenat al Festival de Canes, del codirector del festival Sergio Caballero. Aquesta peça neix del rodatge de la campanya de la imatge del festival d’enguany.

També hi passaran els catalans Za! i el seu techshow cocreat amb l’estudi Ouchhh, a través del qual es vol mostrar gràficament les reaccions cerebrals en temps real a l’audició de la música que tots dos components creen.