El Foment de les Arts i el Disseny (FAD) ha lliurat els Premis Laus, 242 guardons en cinc categories que premien l’excel·lència en projectes de disseny gràfic i la comunicació audiovisual. El programa ‘Lògic’, de betevé, i dos projectes vinculats al canvi d’imatge de la cadena, les fotografies sobre Barcelona encarregades a Leo García i la peça ‘Rosalía és betevé’, han estat premiats amb un Laus de plata cadascun.

La nova identitat de l’Escola Massana, dissenyada per l’estudi Bendita Gloria, i el nou espot del festival Temporada Alta, de Nanouk Films, han estat guardonats amb el Grand Laus 2018. El jurat ha valorat la simplicitat i elegància de la nova identitat corporativa de l’escola d’art, així com el caràcter atemporal del projecte. En el cas del Temporada Alta,  s’ha destacat la “valentia i excel·lència” de l’audiovisual L’incendi, així com la capacitat de diferenciar-se de l’esport de l’any anterior.

La sèrie documental ‘Lògic’, de La Visual i Norte Estudio, que explora “la naturalesa humana a través de l’art, la cultura i la tecnologia”, ha guanyat un Laus de plata en reconeixement a la identitat del programa.

La mirada imperfecta, el treball fotogràfic elaborat per Leo García Méndez per a la nova identitat de betevé, també ha estat premiada amb un Laus de plata. Es tracta d’un conjunt de fotografies de la ciutat que mostren la Barcelona real, amb els seus defectes i les seves virtuts, i que tenen per objectiu confegir un nou imaginari visual.

El tercer Laus de plata que ha recaigut a betevé ha estat per al retrat audiovisual de l’artista Rosalía Vila, un encàrrec de la televisió local a Whitehorse i Folch Studio, vinculat al canvi d’imatge de la cadena.

El FAD ha reconegut la trajectòria del dissenyador Óscar Mariné amb el Laus d’honor. El jurat ha valorat que ha estat un “creador d’imatges que formen part de la història de tots” i afirmen que amb ell “el camp de la comunicació visual a Espanya s’ha eixamplat”. El dissenyador és autor de nombrosos cartells de les pel·lícules de Pedro Almodóvar com, per exemple, el de ‘Todo sobre mi madre’.

El festival Sónar, que enguany celebra 25 anys d’història, també ha rebut premi: el Laus d’empreses. Es tracta d’un guardó que posa l’accent en la bona relació que tenen empreses i entitats amb el disseny i la comunicació. En el cas del Sónar en destaca el “particular món visual, un pas sempre endavant de les tendències en comunicació” i que “ha anat creixent amb la ciutat de Barcelona i la situat al centre de les comunitats creatives mundials”.