betevé, una nova identitat per a un mitjà transmèdia

La nova imatge s’acompanya d’un nou imaginari gràfic que mostra una Barcelona imperfecta

BTV és des d'avui betevé. Tal com sona, en minúscules, de color vermell i en fons fosc. Un nou nom i logotip per a una etapa ja consolidada en què el mitjà ha esdevingut transmèdia. Ja no és només una televisió. És web, és xarxes socials, és ràdio... Per això el nou logotip amaga la "TV" que l'identificava. És la part més visible d'un canvi d'imatge i d'identitat més profund que mostra també una nova mirada de la ciutat a l'altura de l'ull dels ciutadans.

El canvi de nom és l'element més cridaner de la nova imatge de betevé. Per a l'estudi Folch, que ha dut a terme el projecte de renovació, l'opció per la qual es van decantar és agosarada però compleix les condicions que demanava la direcció d'aquesta casa en el concurs públic previ a la tria del projecte. D'una banda, que recollís l'evolució de betevé cap a un mitjà transmèdia i de l'altra, que difuminés el vincle amb Barcelona. betevé vol ser més que un mitjà barceloní, vol ser un mitjà per a tots aquells interessats o vinculats d'alguna manera en la ciutat.

Verbalitzant la paraula i convertint-la en betevé s'acompleixen aquests dos requisits. El "TV" i la "B" queden camuflats. Hi ha elements que es mantenen, com els colors identitaris (el vermell, el blanc i el negre) que ho impregnaran tot: caretes, promocions, anuncis... També els trobem al nou plató d'informatius, totalment renovat. Deixa de ser un decorat per esdevenir un lloc de treball molt més al descobert i amb una pantalla gegant com a element central.

El logotip es contrau i torna al btv, en les declinacions de les diverses edicions informatives.

La mirada imperfecta

La nova identitat s'acompanya, a més, d'un nou imaginari visual. La mirada baixa que se situa a l'altura de l'ull dels ciutadans. I mostra, sense embuts, la Barcelona real, imperfecta, amb totes les seves virtuts i defectes. Això es visibilitzarà en les noves caretes, separadors, gràfics... També en la campanya promocional que s'ha iniciat aquest dimarts amb anuncis en banderoles, marquesines i autobusos.

"No volem mostrar la Barcelona dels monuments, sinó la dels petits racons. Una mirada imperfecta, li'n diem, que creiem que encaixa molt millor amb la proximitat emocional, amb el nostre públic que volem buscar", explica Sergi Vicente, director de betevé.

Un nou web unitari

El nou web d'aquesta casa és des d'aquest dimarts beteve.cat. S'unifiquen així els antics portals btv.cat i btvnoticies.cat. "De manera que podem oferir a l'usuari una experiència molt més rica gràcies als continguts relacionats. Així podrà descobrir la varietat i, sobretot, la profunditat amb què tractem alguns continguts, sobretot la informació de proximitat", explica Rosa Alba Roig, directora d'Estratègia de betevé.
El web es modernitza per oferir més qualitat en imatges i vídeos amb total adaptació als dispositius mòbils. Es potencien les eines de participació dels usuaris i permet introduir nous gèneres periodístics. A més, està adaptat per a persones amb discapacitat visual. Fent un sol clic, el web canvia a negatiu per facilitar-ne la lectura.