La nit dels Premis Butaca 2019 ha estat una festa i el protagonista, Àngel Llàcer. Amb el musical ‘La jaula de las locas‘ havia aconseguit tant el premi al millor actor de musical, com el de millor espectacle musical. El seu equip també s’ha endut dos guardons més, a la millor caracterització i al millor vestuari. Quatre guardons que l’han convertit en el muntatge més premiat de la nit.

El muntatge teatral que més ha agradat el públic és la producció del Teatre Lliure ‘Àngels a Amèrica’, que partia com a favorita. David Selvas, el director de l’espectacle, va pujar a l’escenari, però va declinar el premi de millor muntatge teatral i es va disculpar per la polèmica creada arran de la no contractació d’actors negres per al paper d’un dels personatges de l’obra, Belize. “Amb aquest premi hi ha un col·lectiu que se sent insultat, i això no es pot permetre. Els meus valors ètics i morals fan que hagi de rebutjar aquest premi”, va declarar Selvas. El director va assegurar que iniciaria les negociacions corresponents amb el Teatre Lliure per poder declinar-lo oficialment.

El premi honorífic el rep el públic

En la 25a edició, els Premis Butaca han volgut fer un homenatge al públic. El premi honorífic Anna Lizaran va anar a parar a mans de dues espectadores que compren abonaments dels espectacles teatrals a Barcelona: la més gran, Cinta Paloma, i la més jove, Montserrat Soler. Les premiades van fer dos discursos molt emotius, que van ser molt aplaudits.

Un espai per a les reivindicacions

A banda de la declinació del premi al millor muntatge per part de Selvas, la gala va tenir en el seu conjunt un to reivindicatiu. Amb un discurs emotiu, Laura Clos, va celebrar el primer premi atorgat mai a una dona en la categoria d’escenografia. Clos ha estat la creadora de l’escenografia de “Els Jocs Florals de Can Prosa” un muntatge que s’ha endut dos guardons. El missatge a favor de la paritat o de la presència de la dona, en tots els àmbits del teatre, ha estat un comú denominador de molts dels premiats.