La 9a edició del festival de les arts vives de Barcelona que tindrà lloc del 17 al 21 de febrer, aposta per l’experimentació de les diferents disciplines artístiques. Una aposta que centra la mirada en el procés artístic, més que per l’exhibició en l’únic festival europeu d’arts vives que ha sobreviscut aquest mes de febrer en el context de la pandèmia.

El Sâlmon Festival vol posar el focus en el compromís per donar suport als creadors, una de les baules més feble del sector cultural. Unes propostes escèniques que es podran seguir amb entrades presencial i en línia de manera gratuïta a través del web del festival

Governança compartida

Per primera vegada el festival està impulsat per quatre estructures artístiques de la ciutat: La Caldera, el Graner, l’Antic Teatre i La Poderosa, i disposa d’un equip d’artistes que l’han comissariat, que són Sofia Asencio, Bea Fernández, Iñaki Álvarez i Ariadna Rodríguez, així com la curadora Dianelis Diéguez.  

Un treball de recerca artística i diàleg compartit, fet amb quatre espais i estructures diferents que han sumat esforços per tirar endavant aquesta edició del Sâlmon. Inventar i imaginar altres maneres de fer que permet treballar en l’horitzó de dues edicions, la del 2021 i la del 2022.

El format del plató de TV

Durant tres dies, el Mercat de les Flors es converteix en un plató de televisió dissenyat com un gran magazín amb moltes seccions, com una mena de plaça pública on les diferents peces artístiques conflueixen en directe a betevé. Seccions com el Sorollar —que dona so al plató—, la Telenovela —una secció amb tres capítols, un per dia creant narratives sobre la marxa—, Visiones —l’espai de videocreacions—, Versiones, Teatron o État Second .

El públic assistirà a una realització inèdita d’un procés que s’està fent durant 5 hores (15 a 20 h) que es podrà seguir en directe divendres, 19, i dissabte, 20 de febrer, de 17.30 a 19.30 h per la TDT i el web de betevé.

OK Confiance al plató del Graner és una altra proposta d’un equip efímer de realitzadors que aprenen de l’experimentació comuna.

Inauguració amb ‘La pantalla pròdiga’

Quatre artistes, Raúl Alaejos, Carolina Camps, Marc Vives i Félix Pérez-Hita, amb la participació d’Hidrogenesse, treballen la idea de la TV a través de les arts en viu. Tot plegat el resultat de 15 dies de feina a la fàbrica de creació de la Fabra i Coats.

L’espectacle inaugural es podrà veure en directe a la Fabra i Coats el dimecres, 17 de febrer, a les 18.30 h i en diferit, el mateix dia, a les 22.15 h per betevé. L’espectacle quedarà penjat al web per poder-se veure també en altres moments.

Fora de Camp

Fora de camp inclou dues peces a la sala Pina Baus, amb les estrenes de ‘Just Desire’, de Søren Evinson, que idea el cos com a espectacle, i ‘Zeppelin Bend’, de Katerina Andreou, amb el concepte d’aprendre desaprenent.

Katerina Andreou explora diferents pràctiques corporals com si fossin noves tecnologies

Un festival impulsat en el seu origen pel Centre de Creació El Graner i el Mercat de les Flors. Una aposta per als artistes joves que treballen en espais híbrids que volien fer arribar les seves propostes al Mercat de les Flors. Una finestra que es va obrir al mercat internacional, i des de fa dos anys a altres espais creatius de la ciutat més enllà de Montjuïc.