Les adaptacions de novel·les d'Amélie Nothomb han estat freqüents des que va esdevenir una escripora d'èxit gràcies a 'Cosmètica de l'enemic'. No és estrany, perquè moltes estan escrites com un únic diàleg entre dos personatges enfrontats. En aquest cas, enfrontats per força, perquè si alguna cosa no vol en Jerôme Angust, qui acaba de ser informat del retard del vol que ha d'agafar, és parlar amb un desconegut. Però en Textor Texel, perseverant, aconsegueix explicar-li la seva vida. Una vida que és un encadenat d'episodis tèrbols. MAGDA PUYO, directora escènica "Es manté en suspens, tota l'estona, a un dels personatges i, per tant, al públic. És a dir, es van descobrint una sèrie de portes, on darrere hi ha el mort, per dir-ho d'alguna manera, però mai no és el mort real." Diàlegs plens de cinisme, atrapen l'espectador en aquest breu però dens thriller psicològic, en què res no és el que sembla, sobretot perquè en Textor Texel no és un desconegut qualsevol. Lluís Soler i Xavier Ripoll van rebre una forta ovació en l'inici d'aquesta segona temporada a la Muntaner.

En Jerôme Angust acaba de saber que el vol que ha d’agafar sortirà amb retard i ho vol aprofitar per submergir-se en la lectura. L’últim que vol és iniciar una conversa amb algun desconegut, però en Textor Texel l’obliga a escoltar la narració de la seva vida, plena d’episodis tèrbols.

‘Cosmètica de l’enemic’ va ser el trampolí cap a l’èxit per a la belga Amélie Nothomb, en la primera setmana a la venda, es van vendre 150.000 exemplars de la novel·la. El van seguir ‘Higiene de l’assassí’ i ‘Estupor i tremolors’.