La Fundació Amics del MNAC ha tancat amb èxit la campanya de micromecenatge iniciada el 18 d’abril amb l’objectiu de recollir 45.000 euros, la quantitat necessària per comprar ‘La pregària’, de Fortuny. L’obra s’exposa ja a la Sala d’Art Modern del museu.

La campanya ha tingut el suport de 241 mecenes —el 60% són membres de la fundació— que han fet aportacions que van dels 10 als 3.000 euros. El procés de micromecenatge per comprar ‘La pregària’, un dibuix clau en la vessant orientalista de Fortuny, s’ha dut a terme a través de donacions al web del MNAC i amb urnes instal·lades al museu.

No és la primera vegada que un equipament cultural se serveix del micromecenatge per ampliar o millorar el seu patrimoni cultural i artístic. El maig d’aquest any, el Monestir de Pedralbes va engegar una campanya de recaptació de fons per a la restauració dels murals de la capella de Sant Miquel. El projecte va aconseguir recollir més de 30.000 euros, i va superar en 5.000 euros la xifra objectiu. En aquest cas, la campanya es va dur a terme a la plataforma catalana de micromecenatge Verkami.