Mirades originals dels centres culturals de la ciutat a la xarxa social Instagram. Així és com s'aconsegueix fer aquesta fotografia. El David ve de Tarragona i és un dels 60 "instagramers" que participen aquest cap de setmana en un recorregut que vol promoure els museus i altres institucions artístiques. ILDEFONS MOYANO, organitzador #bARTcelona i Amister Art Hotel "És una forma de reivindicar l'art i el patrimoni artístic i cultural que té Barcelona, i de reivindicar que Barcelona no és només un destí de compres i de creuers, sinó que a més hi ha un patrimoni cultural molt important." DAVID FOLC "Tu vas a París i al Louvre, a Londres tens el National... Tots aquests museus sonen; en canvi, a la gent de fora els catalans els no sonen. Sembla que el més conegut és el del Barça." Perquè la difusió tingui més impacte, els "instagramers" han estat seleccionats. La Carme té 29.000 seguidors a tot el món, i el seu secret és... CARMEN DE TENA "Per mi la llum, ni filtres ni res, ni edito ni res." BETSY SABATÉ "Trobar el moment o l'instant que dius, és a aquest, que t'agrada, fer-ho amb amor i posar-hi algun filtre que sempre queda bé i li dóna un toc." Les obres de Joan Miró han inspirat un bon gruix de material, que s'ha de seleccionar. ROC ISERN "Jo només n'he publicat quatre, perquè el que faig jo és triar sempre les millors. En faig moltes més, però sempre trio les millors." Però l'important és usar l'etiqueta #bARTcelona, per tal que les imatges de la Filmoteca, el MACBA o el MNAC facin la volta al món. El recorregut d'aquest cap de setmana acaba a la Fundació Joan Miró. Es calcula que en aquests dos dies s'hauran penjat fins a 1.000 fotografies a Instagram.

La iniciativa ha estat organitzada per l’Hotel Ámister, relacionat amb diversos museus de la ciutat i que té una important col·lecció d’art contemporani. De fet, aquest hotel té la col·lecció privada de videoart més gran de Catalunya i la segona d’Espanya. És precisament en aquest hotel de la ciutat on s’allotgen els participants de la trobada, que aplega “igers” de tot Catalunya seleccionats pels organitzadors, entre els quals també hi ha el perfil d’Instagram @DescobreixCatalunya.

El recorregut cultural va començar ahir al Raval, a la Filmoteca de Catalunya, on els participants del #bARTcelona van poder visitar la cabina de projecció i descobrir l’edifici. A la tarda van fotografiar l’exposició “Espriu” al Centre de Cultura Contemporània, i tot seguit van arribar fins al MACBA, on els alumnes de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) interpretaven la peça ‘Drumming’, d’Steve Reig.

Durant el diumenge els “instagramers” han visitat l’exposició de l’obra fotogràfica de Joan Colom al MNAC i la Fundació Joan Miró.