La setzena edició del festival In-Edit, dedicat als documentals musicals, tanca portes després de 10 dies de projeccions d’obres d’arreu del món. La producció guanyadora d’aquest any ha estat ‘Milford Graves Full Mantis’, de Jake Meginsky i Neil Young, una aproximació al reconegut percussionista de jazz. A escala nacional, el premi ha estat per a ‘Els ulls s’aturen de créixer’, de Javier Garcia Lerin, sobre el cantautor mallorquí Miquel Serra. “És una peça molt única, que no deixa indiferent a ningú”, explica el director del festival Cristian Pascual, “que forma part d’aquesta cerca de continguts audiovisuals que van més enllà de l’habitual.”

Peret i els 75 anys de l’Apolo

El festival s’ha clausurat aquest dissabte després de la projecció de 58 produccions audiovisuals. Ha destacat la cinta ‘La juventud baila’, de Marc Crehuet, sobre els 75 anys de la Sala Apolo. Crehuet —amant de la sala, del cinema i la música— repassa la història del local, el seu passat com a parc d’atraccions i sala d’orquestra fins arribar a temple de l’electrònica. “Crec que hem aconseguit explicar la història de l’Apolo a través d’una ficció divertida i d’una història romàntica” explica el director. Es declara, a més a més, client de la sala: “Sempre hi he anat perquè m’ha sorprès musicalment, m’ha motivat.”

Un altre dels plats forts del festival ha estat ‘Yo soy la Rumba’, la biografia de Peret. La cinta ha estat realitzada per Paloma Zapata amb la complicitat dels nets i d’amics de Peret com el Petitet, Justo Molinero i fins i tot, el seu sastre favorit del barri de Sant Antoni. Amb aquests ingredients, el documental relata molt de prop “la vida de pel·lícula” de Peret amb xerrades i sobretaules al bar, així com d’una carretada de material d’arxiu i també divertides dramatitzacions.

El retrat íntim de Peret ha clausurat un In-Edit que ha recuperat el seu públic, després d’un 2017 atípic pels esdeveniments socials i polítics que es van viure a Catalunya.