Per desmarcar-se dels demés festivals el Sónar accentua any rere any el vessant tecnològic del certàmen, no només amb el congrés Sónar+D. També amb sessions com la d'ahir a l'auditori del SónarComplex, on uns centenars d'inquiets espectadors es van sotmetre a un experiment audiovisual monocromàtic i d'explosions sonores. 'Blueprint' és una instal·lació del duet franco-britànic que formen Joanie Lemercier i James Ginzburg. Una de les novetats d'aquest Sónar, també molt tecnològica i digital, és que no circula diner en metàl·lic. Les begudes s'han de carregar al compte obert abans d'entrar, el saldo del qual es pot anar controlant amb una lectura del xip enganxat a la polsera. Espectador "Treus la tarjeta una vegada i després amb la polsera no et molesta anar traient el moeder i totes aquestes coses." La varietat d'estils ja va ser constatable en la primera jornada. Al Sónar Dôme, feu de la Red Bull Music Academy, els assistents embogien amb Mumdance and Novelist, figures destacades del grime, gènere d'electrònica londinenc que beu del dance-hall i el hip-hop. VICTOR GIRALT JONAMA "I tancant aquesta jornada del Sónar de Dia, Hot Chip, uns vells coneguts del festival que vénen a presentar el seu sisè treball discogràfic, 'Why make sense'." Però el públic va ovacionar clàssics com 'Over and over' i va arribar a l'èxtasi amb un final sorprenent. El quintet britànic posava punt i final al Sónar de Dia fent ballar en la foscor. 'Dancing in the dark', un tema que el Boss va signar fa 30 anys, en una arriscada però refrescant versió Hot Chip repeteixen avui al Sónar de Nit, asseguren que amb un xou diferent.