Suspesos a l'aire aquests cinc discos poden recordar l'univers. Per d'altres representen la naturalesa del moviment en sí. Les interpretacions poden ser lliures, però el que l'espectacle promet de ben segur és una experiència multisensorial. En un espai de 500 metres quadrats, a les fosques i a 12 metres d'altura aquests focus emeten la llum dels tres colors primaris i el ball d'aquestes estructures els descompon en diverses tonalitats. Un espectacle audiovisual basat en l'energia cinètica, és a dir, el moviment, i en què han treballat prop de 50 persones per fer-ho possible en només 2 dies. JUSSIE ANGESLËVA, vicedirector d'ART+COM "Quan tu tens molta gent, molta tecnologia, que has de coreografiar i fer que tot funcioni conjuntament, això és el més complicat. És un espai gran, així que com es pot crear un moviment cinètic que se senti en aquest espai? Podem utilitzar llums i amb la composicio del color que mira cap als reflexos, les ombres... tot ve d'una inspiració conjunta." SARA LÓPEZ / RUT VALLS "L'altre element essencial d'aquesta creació és la banda sonora que pretén representar el moviment abstracte que fan els discos dins d'aquest gran espai." De fet, la música es compon en part pel so que es desprèn d'aquestes estructures en moure's. Ha estat produïda per un compositor islandès amb experència a Hollywood i en diversos espectacles de dansa. ÓLAFUR ARNALDS, músic i compositor "Podria ser el mateix que quan compons música per a un ballet. Has de pensar en els moviments, en què signifiquen, i has de pensar com realment ho vols compondre i sentir-ho, és un procés molt semblant." Aquesta coreografia entre moviment i música es podrà veure a la Fira de Barcelona a partir de demà i fins dissabte.

L’espectacle consisteix en quatre discos suspesos a l’aire que projecten diverses tonalitats de colors en un espai de 500 metres quadrats i penjats a dotze metres d’altura. A partir de l’energia cinètica, del moviment, es desplacen al ritme d’una banda sonora composta especialment per l’ocasió. En concret, hi ha dos temes: un a partir de l’enregistrament del so que fan els discos al moure’s i l’altre que representa el ball abstracte de les estructures.

Els encarregats de fer el projecte possible han estat els treballadors de l’estudi berlinès ART+COM. Segons explica el vicedirector de l’empresa, Jussi Ängeslevä, es tracta d’un treball conjunt, de gairebé 50 persones, començant pels dissenyadors fins al personal d’il·luminació i muntatge. “És molt difícil quan has de crear una coreografia amb tanta gent i en només dos dies”, ha assegurat Ängeslevä. D’altra banda, l’encarregat de la banda sonora ha estat l’islandès Ólafur Arnalds, músic i compositor, que ha treballat per a diverses pel·lícules a Hollywood i en espectacles de dansa.

La creació neix d’un concurs amb propostes de tres empreses diferents i del qual van sortir guanyadors els alemanys ART+COM amb el seu projecte anomenat RGB CMY Kinetic. L’espectacle es podrà veure a partir d’aquest dijous i fins dissabte a la Fira de Barcelona.