El Concert de Sant Esteve del Palau de la Música s’ha adaptat a la pandèmia amb un format que ha combinat el directe de l’Orfeó Català amb les interpretacions enregistrades dels cors de l’Escola Coral i el Cor de Cambra del Palau, que s’han projectat en una gran pantalla. D’aquesta manera, s’ha evitat que, com és habitual, s’apleguessin més de 300 persones dalt de l’escenari.

Els cantaires de l’Orfeó han cantat amb mascareta i mantenint distàncies entre ells. Per això, una part del cor ha actuat des de les llotges laterals del Palau.

L’Orfeó Català, l’origen del Palau de la Música

El 1891 va néixer l’Orfeó Català, una societat cultural capdavantera al país que va promoure la construcció del Palau de la Música

La crisi sanitària també ha obligat a reduir l’aforament a la grada, ja que està limitat a 700 persones. Per compensar-ho, s’ha programat una segona sessió del Concert de Sant Esteve aquest diumenge al migdia. Les peces interpretades per l’Orfeó Català han estat acompanyades de videoprojeccions artístiques d’Alba G. Corral. El pianista Josep Buforn i l’organista Juan de la Rubia han acompanyat els coristes.

concert Sant Esteve Orfeó Català

Nadales tradicionals i incorporacions noves

Al concert, no hi han faltat nadales tradicionals catalanes, com ‘Fum, fum, fum’, ‘El noi de la mare’ i ‘El petit vailet’, i peces d’altres països, com ‘Star carol’, ‘Ubi caritas’ i ‘Ding dong merrily on high’, o ‘Soc feliç’, que estrena harmonització i amb Elena Gadel com a solista convidada. També s’han estrenat dues peces encarregades per a l’ocasió: ‘Prova el fred de fer-se etern’ de Josep Ollé i Sabaté, i ‘Naixement al palau’ d’Anna Campmany, a càrrec del Cor de Cambra del Palau.