Per Paco Azorín, dirigir 'Tosca' al Liceu és un somni fet realitat, perquè va venir a estudiar a l'Institut del Teatre empès per la seva passió per l'òpera. Aquest respecte és el que l'ha dut a plantejar una 'Tosca' que es vol contemporània però no trencadora. Comença amb un primer acte d'ambientació realista i en passa a un segon d'escenografia expressionista, amb els ulls vigilants del poder que encarna el malvat cap de policia, Scarpia. El tercer acte, amb el decorat tombat, simbolitza el daltabaix amb què clou el drama. PACO AZORÍN, director escènic i escenògraf "Aquest camí ens porta del realisme al simbolisme abstracte absolut de l'acte tercer. I em sembla que és un viatge que és agradable, perquè primer, no incomoda ningú, l'acte primer, i quan ja el tenim tothom, els agafo de la mà, el públic, i els porto cap a un territori que a mi m'interessa més, diguéssim." El baríton Ambrogio Maestri serà un dels intèrprets que encarni Scarpia, el rol amb més pes dramàtic, tot i que el protagonisme se l'endugui Tosca amb àries com 'Visi d'arte, vissi d'amore'. La soprano nord-americana Sondra Radvanovsky és un dels atractius d'aquesta producció. Tanca el trio estel·lar d'un dels repartiments el tenor Riccardo Massi en el paper de Cavaradossi, a qui correspon l'altra coneguda ària 'E lucevan le stelle'. Martina Serafin i Fiorenza Cedolins són les altres dues sopranos que actuen en el paper protagonista en aquesta 'Tosca', que és l'òpera que fa més funcions de tota la temporada, un total de 15.