Durant les 33 hores que ha durat aquest “hackathon” (una barreja entre els conceptes marató i “hacker”), els 94 concursants masculins i les sis noies que hi han participat s’han reunit en grups d’entre dos i cinc persones. Per facilitar la feina als participants, l’entitat bancària els ha donat accés virtual al seu entorn de programació, a més d’adaptar l’espai del Mobile World Centre per a la cita i oferir-los un  servei d’àpats per poder-hi treballar durant tot el cap de setmana.

Pol Navarro, director de Transformació Digital i Innovació de Banc Sabadell, explica que el motiu d’aquesta trobada era reunir en un espai de temps molt curt gent amb molt de talent relacionada amb la tecnologia i les finances. L’objectiu final, desenvolupar noves idees que permetin imaginar com serà el futur de la banca digital.

El banc al mòbil

El punt de sortida es va donar dissabte a les 9.30 h i ha durat fins aquest diumenge a les 18.30 h. A les 22.30 h va acabar la sessió del primer dia. Tot i així, 22 dels 25 equips s’han quedat tota la nit dins del recinte treballant i descansant per torns. “Hem dormit aquí els cinc integrants de l’equip. Altres grups han marxat a casa i se’ls veu més descansats. Però l’experiència ha estat molt bona”, explica Albert Argenté, estudiant de telecomunicacions i membre de l’equip Graph-it.

L’aplicació que ha desenvolupat l’equip Graph-it consta de dos apartats. El primer és un resum de totes les dades bancàries d’un usuari, presentades en forma de gràfics que et permeten saber ràpidament quant gastes segons els dies de la setmana o els mesos de l’any. L’altre apartat és veure quant gasta la gent a la teva ciutat o al teu país. “Agafaríem les dades d’usuaris de manera anònima i podries comprovar, per exemple, quina és la teva despesa en hipoteca o en electricitat. I aleshores podries comparar i poder prendre decisions d’estalvi”, diu Argenté.

Entre els concursants també s’hi han presentat empreses com Itglas, una companyia enfocada a dissenyar aplicacions per a Google Glass, o Telerobots. Aquesta última ha presentat el projecte Llevando la banca a casa. Consta d’una assessora virtual, de nom Fiona, que parla a través de la pantalla d’una tauleta tàctil que pots tenir a casa perquè t’aconselli i et recordi tots els moviments bancaris com a client del banc. Aquest projecte ha estat guardonat com el més innovador i creatiu de tots els que s’han presentat a l’Instant Banking Hack Day.

Pol Navarro ha fet una valoració molt positiva d’aquesta primera edició de l’Instant Banking Hack Day. S’hi han presentat molt bons projectes i molt variats. “Hi ha forces aplicacions de mòbil al voltant dels pagaments, de la comunitat, de les despeses i, sobretot, noves maneres d’interactuar amb els diners i de gestionar les teves finances personals”, conclou.

El llarg cap de setmana de treball ha acabat puntualment a les 14 h d’aquest diumenge. La tarda ha servit per presentar els projectes i, finalment, lliurar els premis als guanyadors. InvestCity s’ha endut el premi al millor equip jove mentre que al grup Quipu Ripae li han donat el premi al millor projecte de desenvolupament tècnic. Finalment, Wallabe s’ha proclamat guanyadora d’aquesta primera edició amb una aplicació que engloba les idees de “socialbanking” i “socialcash”.