Que els taxistes parlin amb el client és, tant aquí com a la Xina, una pràctica habitual. Però la barrera cultural i lingüística causa que molts visitants procedents d'aquest país facin poc ús del taxi. Les aplicacions que posen en contacte passatgers i conductors faciliten que els turistes xinesos puguin indicar en el mapa del telèfon mòbil on volen anar. Tot i això, la plataforma mytaxi ha detectat problemes en la comunicació bàsica entre els taxistes i aquest col·lectiu. Per això ha organitzat classes de formació en què s'ensenya com donar-los la benvinguda, dirigir-se a ells, algunes frases bàsiques i els seus costums. BAI JINGRU, formador Chinese Friendly "Cuando se señala una dirección no se debe hacer con el dedo sinó con la mano, con los dedos juntos. Señalar con el dedo en China se considera agresivo, no es educado." L'ús d'aplicacions per viatjar en taxi ha crescut a la Xina més d'un 400% els darrers dos anys, i els taxistes barcelonins que treballen en plataformes en línia no volen perdre aquesta oportunitat. Diuen, a més, que estan interessats a rebre més formació per atendre turistes amb què tampoc no és fàcil comunicar-se. DAVID MUÑOZ, taxista "Rússia en general, són llengües i cultures diferents i també hauríem d'incidir en l'atenció d'aquest tipus d'usuaris." Amb aquesta iniciativa es vol posar de manifest la importància d'un servei de qualitat per combatre plataformes com Uber. SANDRA SANCHO, responsable Màrqueting mytaxi "El sector del taxi ha rebut moltes crítiques recentment de que no s'ha posat al dia, que no és receptiu a les noves tecnologies... La revolució tecnològica és només la punta de l'iceberg perquè al darrera hi ha també altres iniciatives menys visibles però que vetllen pel bon servei a l'usuari."

Assenyalar amb el dit la direcció en què circulem és, per als turistes xinesos, un gest agressiu i de mala educació. Aquest és un exemple de les recomanacions que vuit turistes afiliats a l’aplicació Mytaxi han rebut avui. Amb l’objectiu d‘oferir un servei més proper i de qualitat al col·lectiu xinès, els conductors han rebut formació específica sobre com tractar i comunicar-se amb aquests turistes. El curs, de dues hores de durada, inclou informació general sobre els interessos, valors, costums i hàbits dels xinesos i també de pautes de comportament a tenir en compte. A més, el programa de formació inclou un curs gratuït de 15 hores per iniciar-se en l’aprenentatge de frases bàsiques de l’idioma per als taxistes associats.

Els xinesos no són quantitativament el grup de turistes més important que rep la ciutat, però el ràpid creixement en el nombre de visitants fa pensar que tenen un potencial important. A més es tracta d’un tipus de turista jove, amb poder adquisitiu i que s’està més d’una setmana a la ciutat. Viatgers que necessiten utilitzar la connexió a Internet constantment i que estan a l’avantguarda de la tecnologia. A la Xina, l’ús de les aplicacions de mobilitat ha crescut més del 400% en tan sols dos anys, i aquesta és una circumstància que els taxistes barcelonins no volen desaprofitar.