EDUARD FREIXEDES, regidor de Mobilitat: "Hi ha tota una sèrie de conductes que hem de normalitzar la sanció cap al ciclista i entenem que això no és una persecució cap al col·lectiu, senzillament estem multant aquell que ho fa malament. Això és el millor favor que podem fer al col·lectiu. En aquests moments, en determinats àmbits de la ciutat hi ha la percepció que el nivell d'incivisme dels ciclistes és molt alt. I això és com sempre que paguen justos per pecadors: el que hem de fer és perseguir als pecadors de manera que els justos puguin continuar funcionant amb normalitat. Uber és senzillament una web que costarà tancar-la. No més del que pensàvem però des del primer moment som conscients que ens estem barallant amb una empresa que és potent. Al darrere d'Uber hi ha Google i per tant no ens estem barallant amb qualsevol. Tenen molts bons advocats de Madrid que recorren contra tot i per tant el procés serà llarg, però estic convençut que Uber farà dues coses: o bé es legalitza i comença a treballar amb gent que té acreditacions o les aconsegueix o si no acabaran tancant".

Eduard Freixedes ha anunciat que perseguiran els ciclistes que cometin infraccions de trànsit i que, en cap cas, la mesura “no és una persecució al col·lectiu”. Freixedes ha dit també que “hi ha la percepció que el nivell d’incivisme dels ciclistes és molt alt” i per aquest motiu és partidari de “normalitzar la sanció al ciclista”, com ja passa amb les motos i els cotxes que se salten semàfors o cometen qualsevol altre tipus d’infracció.

“Costarà tancar Uber”

Sobre Uber -l’aplicació de taxistes sense llicència- també s’hi ha referit i mentre que fa uns mesos Freixedes va dir que el web tenia els dies comptats a Barcelona, ara ha reconegut que “costarà tancar” el negoci i que el procés “serà llarg”.  Freixedes ha assegurat que “no ens estem barallant amb qualsevol” perquè l’empresa té el darrere la companyia Google. Uber té acumulats 200.000 euros en expedients, però està recorrent-hi en contra perquè “té uns bons advocats”, ha dit. El regidor també ha assegurat que el conflicte amb Uber es pot resoldre de dues maneres: Regularitzant l’activitat amb taxistes amb llicència o tancant el web.