Som a la via Laietana i volem anar en taxi, per exemple, a l'estació de Sants. Amb la nova aplicació gratuïta Taxi Barcelona, impulsada des de l'Institut Metropolità del Taxi, ara és possible saber quant ens costarà el viatge abans de pujar al vehicle. En aquest cas, 9 euros amb 85 cèntims. Es tracta d'un preu aproximat, és només una orientació per al client, i el cost final del viatge pot variar ja que influeixen altres factors, com l'estat del trànsit o el número de maletes que portem. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Crec que és útil no tant per discutir la tarifa que et cobren, sinó perquè jo crec que hi ha molta gent que no utilitza el taxi per anar a segons quin lloc per por de quant li costarà." EDUARD FREIXEDES "Hi ha gent que tenia la sensació que el taxi a Barcelona era car, o que a vegades no era la millor opció per fer certs recorreguts. Nosaltres estem convençuts que és la millor opció i la millor manera de demostrar-ho és amb una transparència absoluta." Una altra manera de promoure l'ús del taxi són els adhesius publicitaris com aquests que 430 taxistes voluntaris lluiran per tota la ciutat. La campanya té un cost de 45.000 euros i durarà dos mesos, els dos més durs de l'any, quan l'activitat dels taxis baixa un 25 per cent respecte a la resta de l'any. L'excepció, però, serà la setmana del congrés de telefonia mòbil. Enguany, durant aquests dies es tornaran a liberalitzar els horaris en algunes franges del dia per permetre que el màxim de taxistes hi puguin treballar.

El context econòmic actual ha portat a un excés de taxis al carrer i els mateixos taxistes no acaben de trobar-hi una solució. El taxi també és un mitjà de transport que en ocasions pot donar peu a cobraments abusius, sobretot als turistes, que sovint desconeixen com funciona el sistema tarifari. Amb l’objectiu d’atreure nova clientela i combatre aquestes pràctiques que danyen la imatge del sector, l’Institut Metropolità del Taxi, amb el suport del ‘Ajuntament, ha impulsat una campanya per incentivar l’ús del taxi i que inclou aquesta nova app. Els usuaris poden, així, saber el preu aproximat de la carrera, tant si l’estan a punt d’iniciar com si la programen de cara al futur.

Més de 400 taxistes de l’àrea metropolitana de Barcelona ja llueixen a les portes del vehicle l’adhesiu amb l’anunci de la campanya de l’IMT, cosa que, alhora, vol ser un exemple de com els taxis també poden dur publicitat.