El tram final del carrer, on conflueixen diverses línies d’autobús, perdrà una trentena de places d’aparcament.  Això permetrà als busos aturar-se a les parades d’origen i final sense problemes. Fins ara, l’estacionament i els cotxes en doble fila obligaven els autobusos a ocupar el sentit contrari a la circulació. Per pal·liar la pèrdua de places d’aparcament, l’Ajuntament estudiarà dins el pla de mobilitat de districte oferir-ne a preus assequibles.

Voreres no només per caminar

Els vianants guanyaran unes voreres més amples per poder fer vida comunitària i un millor ús de l’espai públic. “Es tracta d’evitar que hi hagi sempre aquesta sensació de cotxes en doble fila, que ocupen tot l’espai, que generen moltes molèsties – explica Janet Sanz, regidora de Nou Barris-  per tant, es prioritza la càrrega i descàrrega dels comerciants, el transport públic i sobretot el vianant. I que les voreres de la Mina de la Ciutat serveixin per molts coses que per caminar.” En aquest sentit, s’elevaran els pasos de vianants.

També els vehicles tindran uns encreuaments més amples per poder girar, i el canvi de sentit d’alguns dels carrers que creuen la Mina de la Ciutat també facilitarà que els vehicles més grans puguin accedir-hi.

Quedarà pendent definir el futur de la plaça de les Roquetes, popularment coneguda com la plaça del Pàrquing. Està situada al final del carrer de la Mina de la Ciutat i ha de convertir-se en un espai de vida comunitària per al barri.  L’Ajuntament obrirà en breu un procés participatiu perquè els mateixos veïns i entitats defineixin com volen que sigui la plaça.  Està previst que aquest procés s’acabi al mes de març.  Un cop tancat el procés, s’iniciarà ja la redacció i licitació de les obres que començaran a principis de l’any vinent.