Fa dues setmanes, l’Ajuntament va presentar el Pla estratègic del Parc Güell, que planteja 178 actuacions per combatre la massificació turística als voltants del parc. Els veïns de la zona han rebut la mesura contents que s’abordi la problemàtica. Tot i això, creuen que el principal problema és la mobilitat i que aquest tema s’ha de tractar pensant en tot el barri de la Salut i no només en els carrers propers al parc de Gaudí. Per ells, el pitjor és el col·lapse de taxis, com explica un veí de la zona: “En les èpoques punta, vol dir caps de setmana i èpoques de vacances, arriben a estar 400 taxis l’hora i això provoca un embús permanent” que fa que “els taxis envaeixin no només la parada, sinó també els passos de vianants, zones verdes, paren al mig del carrer”.

Els veïns es queixen que la concentració de taxis origina sorolls, fums i baralles i que aquests vehicles representen el 80 % del trànsit de la zona. Per això, creuen que s’ha d’eliminar la parada i reubicar-la a la carretera del Carmel, un altre dels accessos del Parc Güell. De fet, la parada ha canviat en quatre anys tres vegades de lloc: primer era al carrer d’Olot, després al carrer de Marianao i actualment al carrer de Larrard.

Tot pensat per al turisme

Una altra de les propostes que fa el veïnat és la pacificació del barri per recuperar l’equilibri entre els turistes i els residents. Per l’Associació de Veïns del Park Güell – la Salut – Sanllehy, l’anunci del nou pla estratègic ha estat una bona notícia. Així i tot creuen que s’ha d’abordar la mobilitat més enllà dels carrers contigus a l’accés del parc i fer un estudi de tota la zona. “No sabem fins a quin punt estan disposats que aquest pla estratègic abasti realment tot el barri contigu, perquè no és un problema de dos carrers”, sinó que “els nou milions de visitants afecten d’aquí a Lesseps i l’única manera de solucionar-ho serà fer una pacificació, una exclusivitat per al veïnat”, explica Mar Girona, membre de l’entitat veïnal. Consideren que aquesta pacificació també permetria recuperar el comerç de proximitat i la identitat del barri.