Ni una, ni dues, ni tres: més de 50. És el gruix de línies d’autobús que operen en els 450 metres de longitud que té la ronda de la Universitat. Els veïns denuncien que aquesta via s’ha convertit, “de facto”, en una estació d’autobusos, amb rutes que operen a Barcelona, l’àrea metropolitana o la darrera, que connecta la ciutat amb un centre comercial de Viladecans.

Els veïns denuncien que tanta quantitat d’autobusos aturant-se a la ronda, per carregar o descarregar passatgers, col·lapsa les voreres de persones, i ocasiona embussos de trànsit quan hi ha massa vehicles operant al mateix temps. Màrius Armengou, de la plataforma de veïns de la ronda de la Universitat, afegeix un altre dels problemes: el soroll. En aquest sentit, explica que un estudi acústic elaborat per l’Ajuntament “ha donat uns valors altíssims de decibels”, a banda de “l’excés de contaminació ambiental”.

Un problema que no és nou

Sobre la taula, els veïns afectats tenen una solució: repartir els punts de parada dels autobusos en altres indrets propers a la ronda, com la Gran Via o la plaça de la Universitat. Asseguren que “no és un problema nou” i segueixen reclamant a l’Ajuntament queminimitzi aquestes afectacions“. Si no ho fa, diuen, enduriran les protestes “tot omplint les façanes dels edificis amb pancartes”.