Fem Mercat és un projecte del barri de Vallcarca en què estan implicats diferents col·lectius i productors, amb la idea de recuperar el comerç de proximitat a la zona i les relacions entre els veïns. Per això, el mes de setembre van fer un mercat a la plaça del metro de Vallcarca, on a més de vendre productes ecològics també es van organitzar activitats. Ara, estan preparant una nova edició del mercat pel 7 d’abril, i a la vegada han engegat una campanya de micromecenatge a Goteo per aconseguir diners per assegurar la continuïtat del projecte.

El 7 d’abril hi haurà una nova edició del Fem Mercat. Parades de productes ecològics, de proximitat i temporada tornaran a omplir la plaça del metro de Vallcarca, com ja ho van fer per primera vegada el mes de setembre passat.

La iniciativa, impulsada per diferents entitats, productores i moviments socials del barri busca recuperar un tipus de comerç que ha desaparegut a la zona. Així ho explica Aran Llivina, de la cooperativa Més Fresques que un Enciam, que participa en el projecte: “És un barri que ha estat molt castigat per un pla urbanístic, on no hi ha comerç de proximitat. Totes les botigues, moltes són supermercats, cadenes i estan a l’avinguda de Vallcarca. Però al nucli antic no queda res de comerç”.

La iniciativa també vol ser un espai de trobada i relació del veïnat i de foment del consum responsable. Per això, durant el mercat hi haurà tallers i altres activitats: intercanvi de roba, reparació de bicicletes i d’aparells elèctrics, entre moltes altres iniciatives.

Campanya de micromecenatge a Goteo

Segons els organitzadors, la primera edició va ser un èxit, amb l’assistència de 400 persones. Per això, la idea és que Fem Mercat es pugui organitzar cada trimestre,  mensualment o un cop per setmana. Per fer el mercat per primera vegada, van rebre una subvenció de l’Ajuntament. Però ara, amb la idea d’autogestionar-se i fer el mercat periòdicament, han decidit buscar finançament.

El grup impulsor va presentar el projecte al concurs d’idees de la Fundació Goteo. Entre més d’un centenar de propostes, se’n van escollir 21, entre les quals, la de Fem Mercat. D’aquesta manera, han pogut engegar en el seu portal web una campanya de micromecenatge. Cada euro aportat es multiplica per dos, gràcies a haver entrat a través d’aquesta convocatòria. Han d’arribar a la quantitat mínima de 6.100 euros abans del 10 d’abril.