Campanya de civisme a París

La nova campanya de TRAM per fomentar el civisme ha aconseguit barrejar música trap, mems d’internet, filosofia i consells de comportament a bord del tramvia. El vídeo, que s’ha distribuït a través de les xarxes socials, ha aconseguit prop de 200.000 visualitzacions en la versió per a Twitter.

Els autors són l’agència de publicitat barcelonina Paradise Falls, que van anar a buscar el creador de virals Cristian Flores perquè hi aportés el seu estil. Hem volgut preguntar a Paradise Falls quins han estat els referents que han utilitzat per inspirar-se per a la campanya.

Maneres absurdes de morir al metro

Una de les precursores de mesclar humor amb civisme va ser l’empresa de metro de Sydney l’any 2012. Amb música a ritme de guitarra i personatges de dibuixos animats, Sydney Metro explica al seu vídeo desenes de maneres absurdes de morir, i conclou el vídeo amb exemples que es poden aplicar als ferrocarrils: no creuar les vies amb les barreres del pas a nivell abaixades o vigilar les caigudes a l’andana del metro.

A París no es fa pipí al carrer

Al setembre es va viralitzar a França el vídeo que l’Ajuntament de París va treure per conscienciar de la importància de no orinar al carrer. Van comptar amb l’artista visual Swann Périssé per fer un vídeo en què el color del pipí, els vàters i les escombretes són les protagonistes.

La Karma vetlla per nosaltres

No cal anar gaire lluny per trobar un exemple de campanya de civisme amb un toc diferent. “Viatja amb Karma” va ser la proposta que Transports Metropolitans de Barcelona va llançar a principis del 2017 per lluitar contra l’incivisme al metro i al bus. El personatge, creat per Juan Díaz-Faes per a l’agència BUM, premia els qui actuen correctament al metro i reprimeix actituds sancionables. La campanya va guanyar un Premi Laus de disseny.