Martín ha dit que caldrà esperar que finalitzi la investigació sobre l’accident i s’analitzin les caixes negres dels vaixells -on es graven les veus i  també les dades sobre el rumb o la velocitat de l’embarcació- per saber les causes de l’accident. De moment, s’espera l’arribada del buc de Salvament Marítim Clara Campoamor i d’un robot submarí “que traurà imatges del vaixell enfonsat, veurà els danys que té i la possibilitat de portar-ho fins al port”. Segons Martín, a la Mediterrània hi ha un buc similar al que ve des de Cartagena, que navega entre Tarragona i Barcelona, però en aquesta ocasió se’n necessitava un de més gran “perquè segurament té l’equipament per fer funcionar el robot”. “No tots els ports tenen una embarcació tan potent” i “Barcelona és un port segur, amb dispositiu d’entrada i sortida i dues bocanes”.

L’expert ha explicat també que sempre hi ha un vaixell que ha de maniobrar. “Potser el que havia de fer-ho no ho va fer o ho va fer massa tard i va obligar l’altre a maniobrar. Quan passa això és perillós perquè tots dos es mouen i s’acaben trobant”. Ha afirmat també que, segons el reglament internacional per a la prevenció d’abordatges, el vaixell que surt per estribord, té prioritat.

Respecte a l’impacte, Martín ha dit que devia ser molt fort. “És com si topés una moto amb un camió” ha dit.