Diverses empreses que es dediquen al lloguer de motos i bicicletes han creat la plataforma Barcelona Smart Mobility per promoure el seu model de transport d’ús compartit i poder dir la seva davant l’Ajuntament que ha començat a plantejar-se com regular l’activitat d’aquestes empreses. De fet, l’entitat s’ha donat a conèixer just un dia abans que el ple de l’Ajuntament voti l’aprovació d’una taxa que els farà pagar per ocupació de la via pública.

Els impulsors de la iniciativa defensen que els vehicles que fan servir permeten millorar la sostenibilitat a les ciutats perquè ajuden a reduir la contaminació i ocupen menys espai que els cotxes. Per això, Smart Mobility es proposa col·laborar amb les administracions públiques en el desenvolupament de nous models de mobilitat.

En una entrevista al ‘bàsics‘ la portaveu de l’associació, Anna Merino, creu que hauria de ser possible fer compatible el negoci de les empreses amb el Bicing, que és una concessió municipal, que ofereix un servei molt similar. Merino és clara en afirmar que “el Bicing ja ha complert la seva funció i potser ara seria moment de deixar pas a la iniciativa privada”. La portaveu de Smart Mobility argumenta que les empreses privades poden donar el servei “de forma més econòmica i eficient”. També destaca el paper que el Bicing ha tingut per fer que “Barcelona aculli la bicicleta”.
[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Mira l’entrevista completa amb la portaveu de la plataforma Smart Mobility” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/basics/plataforma-smart-mobility-entrevista/|||” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]
La nova plataforma està formada per les empreses Ecooltra, Scoot, Mobike, Donkey Republic, Yego, Coup i Movo, i entre Madrid i Barcelona sumen una flota de més de 7.000 bicicletes i motos elèctriques.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a