El Bicing nou es va estrenar aquest dissabte, però no ha estat fins dilluns quan ha passat la primera prova de foc: funcionar en un dia feiner. El procés de transició cap al model nou, que acabarà a l’abril, tot just acaba de començar i per això aquest dilluns al matí tan sols hi havia en funcionament 20 estacions del Bicing nou, algunes en emplaçaments nous i d’altres que en substitueixen les antigues.

Unes hores més tard, al vespre, ja n’hi havia vuit més de disponibles, prova que la implementació de les estacions va a bon ritme. Tot i això, la majoria d’usuaris amb qui ha parlat betevé aquest matí s’havien apropat a la parada de Maragall, al Guinardó, simplement per provar el sistema.

El primer automatisme que cal canviar és el d’acostar-se al tòtem informatiu en què fins ara es validava la targeta. Ara els usuaris poden escollir quina bici volen desbloquejar i, per fer-ho, han d’apropar la targeta a la zona de contacte de l’ancoratge escollit. A mitjan abril està previst activar la possibilitat de desbloquejar-les amb el telèfon mòbil.

Les bicicletes disponibles són les que no tenen cap indicador lumínic encès en l’ancoratge i, per desbloquejar-les, cal acompanyar la bicicleta cap enrere. A més d’un li costarà acostumar-se a aquest moviment, perquè aquest matí molts encara insistien a estirar la bicicleta cap amunt, tal com s’ha de fer en les estacions antigues.

A l’hora de provar-les, l’opinió és unànime: semblen més lleugeres, tot i que la realitat és que el model mecànic nou pesa set quilos més que el vell. La roda davantera, de 26 polzades i que s’equipara a la del darrere, dona més estabilitat a la bicicleta, que també frena millor i és més còmoda, segons els usuaris.