L’estació número 298 del Bicing, situada a la cantonada del passeig d’Andreu Nin amb el carrer del Pintor Alsamora, al districte de Nou Barris, és la primera de totes que ha afrontat el canvi del sistema públic de bicicletes. A aquesta li han seguit sis més, entre Nou Barris i Sant Andreu. Els operaris han retirat les estructures de l’estació antiga durant la matinada i, a primera hora del matí, s’han dut a terme les tasques  més sorolloses, com ara la retirada dels claus que mantenen l’estructura clavada a terra. A més, també s’ha preparat el terreny per iniciar la instal·lació, de les nobves estacions, a partir d’aquest dimecres. Són els primers passos de la renovació del Bicing a Barcelona.

Nou Barris i Sant Andreu han estat els primers districtes que han dit adeu a estacions del Bicing. Concretament a la via de Bàrcino, al carrer de Fernando Pessoa, al passeig de Torras i Bages, al carrer de la Ciutat d’Asunción amb Potosí i al carrer dels Malalts el canvi s’ha fet ben d’hora. La renovació del servei arriba 12 anys després de posar-se en marxa i incorporarà vehicles més còmodes i robustos. Els primers es podran estrenar, en trajectes entre aquestes estacions, a partir d’aquest dissabte, moment en què es posarà en marxa el nou servei.

Implementació total a l’abril

El canvi es farà de manera progressiva entre els mesos de gener i abril del 2019 i, mentre duri, els dos serveis existiran en paral·lel, sense convergir. Els usuaris podran fer servir indistintament l’antic i el nou, però les bicicletes velles només es podran tornar en les estacions antigues mentre que les noves només seran aptes per a les parades de nova instal·lació.