Carlota Olcina va estudiar gimnàstica rítmica de ben petita, però aviat va saber que el seu lloc als escenaris no seria com a ballarina, sinó com a actriu. Sabadellenca del 1983, amb 12 anys ja va fer el seu primer càsting, abans d’estudiar a l’Escola Memory i començar a treballar en sèries de televisió. Des de llavors, l’hem vista com una habitant del “cor de la ciutat” i ens ha demostrat que és capaç d’estimar, fins i tot, “en tiempos revueltos”. Al teatre, en canvi, ha estat víctima de “l’agressor”, ha viscut la maternitat amb el cor i els “pulmons” i ha ballat una “dansa d’agost”.

L’habitació del costat

Ara, Carlota Olcina s’instal·la a viure a ‘L’habitació del costat’ de La Villarroel, on comparteix pis amb la seva parella: un científic racional amb idees que sonaven molt avançades fa 140 anys, i molt retrògrades ara mateix. Som a la consulta d’un metge a la segona meitat del segle XIX, on el doctor Givings (Ivan Benet), tracta casos d'”histèria” amb un instrument revolucionari que té finalitats estrictament terapèutiques: el vibrador. Però mentre es preocupa pel benestar de les seves pacients, el metge descuida la seva dona, la Catherine (Carlota Olcina), que ha hagut de contractar una dida que alleti la seva filla i que se sent desatesa i en plena crisi d’identitat.

Amb aquest punt de partida, Julio Manrique dirigeix un text de Sarah Ruhl que mescla el vodevil amb el retrat històric i la crítica feminista amb la comèdia de situació. Carlota Olcina i Ivan Benet encapçalen el repartiment, acompanyats de Pol López, Mireia Aixalà, Xavi Ricart, Adeline Flaun i Alba Florejachs.