Música negra i ritmes urbans componen l’univers sonor de la Jara Aiala. Aquest 2021 que acabem de tancar ha estat l’any de la seva consolidació com a artista: la cantant i compositora barcelonina va publicar el seu segon àlbum i, amb permís de la crisi sanitària, també el va poder presentar en directe dins i fora de Catalunya. Ella mateixa ens parla de la seva música i del que prepara de cara a aquest 2022 que comença.

Des que era petita la Jara escrivia i componia. El que més li fascinava de la música eren les veus “per la qualitat que tenen, perquè t’expliquen coses, pel so que tenen”, comenta Aiala.

Crec que és molt interessant com treballes la veu perquè no li pots canviar les cordes com a una guitarra, és una cosa que portes dintre i que també depèn de com tens el dia, dels sentiments del moment.


Per això els primers referents musicals d’Aiala van ser veus personals com la de David Bowie o Freddie Mercury; o la de dives clàssiques del soul i el jazz com Ella Fitzgerald o Nina Simone i de més actuals, com la de Lady Gaga.

Les cançons d’Aiala mesclen jazz, reggae, electrònica o ritmes urbans com el trap. Un tret visible en el seu segon elapé publicat l’any passat: al disc ‘2021: An earth oddity’ hi trobem col·laboracions com la del raper Spxxn P a temes com ‘White wine’.

Aiala prepara per aquest 2022 temes nous, amb Marko Fontana i Eltornado, que publicarà molt aviat.

Tinc moltes ganes que la gent pugui escoltar els temes nous, perquè és una proposta una mica diferent als dos discos. Crec que a l’estiu podrem gaudir d’aquests en directe

L’any 2019 va ser el debut de la Jara Aiala, aleshores formant duo amb el guitarrista Isaïes Albert. Tots dos es van conèixer a l’escola de música Jam Session de Barcelona, on van formar part de The Ja’s Band abans d’iniciar el seu propi projecte. ‘Nothing less than art’ (Kasba-New Beat, 2019) estava format per dotze peces de neosoul.