Carol González, Anna Herebia, Sergio Campoy, Jaume Casals i Carles Pulido interpreten ‘La Grossa i la Bèstia’, el nou musical de petit format del Teatre Gaudí Barcelona. Amb text i posada en escena del director de la sala, Ever Blanchet, el musical posa ritmes de rock, funky i reggae a una comèdia que té la violència de gènere com a principal conflicte argumental. Josep Maria Borràs, que ja ha col·laborat anteriorment amb Blanchet, signa la partitura i lidera un quartet amb Pep Mendoza (guitarra), Joan Gené (baix) i Àlex Gaspa (bateria).

La Grossa i la Bèstia

La Boli, “La Grossa” (C. González), viu en un pis de l’Eixample amb el Nacho (S. Campoy), un fatxenda que la maltracta, li posa banyes i la tanca amb clau perquè no pugui sortir de festa. Ell, en canvi, inicia una relació paral·lela amb la Flaqui, “La Bèstia” (Anna Herebia), un personatge perillós, disposat a qualsevol cosa per fer fora del pis la Boli, tot i que ella té signat el contracte de lloguer. Intervenen també en la història un repartidor de pizzes (C. Pulido) i un mosso d’esquadra (J. Casals).

A més del maltractament de la dona, hi afloren temes com el de la precarietat laboral i els preus dels lloguers abusius, per bé que tot regat amb un to farsesc. “És una farsa, com un còmic trepidant en 13 cançons, perquè hi ha més música que diàleg”, comenta Ever Blanchet. L’actiu principal del muntatge són les veus, especialment les de González i Herebia.

El Gaudí segueix apostant pel musical de petit format en català, ara que les grans produccions, fins i tot les d’aquí, són en castellà. Aquesta línia de programació li ha donat grans alegries, com les de ‘La festa salvatge’ o ‘Sugar. Ningú no és perfecte‘. Estarà en cartell entre el 7 de gener i el 20 de febrer.