imatge promocional festival MIRA.mov

Propostes que exploren la creació digital a través de diversos formats i tecnologies. Aquesta és la base de MIRA.mov, el nou cicle de projeccions immersives impulsat pel festival MIRA. La iniciativa arriba després que MIRA hagués de posposar a l’any vinent la desena edició del festival arran de la situació d’emergència sanitària.

MIRA.mov Exploring Visual Languages se celebra durant els mesos de setembre, octubre, novembre i desembre al centre d’arts digitals IDEAL. Cadascun d’aquests mesos, un dia a la setmana, s’oferiran dues projeccions audiovisuals que reflecteixen el treball de diversos creadors amb narratives innovadores que se serveixen de la tecnologia més actual per generar els seus relats artístics.

El programa combina la presència d’artistes emergents amb noms consolidats de l’escena i també inclou diverses conferències entorn de la cultura digital contemporània.

Programa MIRA.mov

Un dia a la setmana de setembre a desembre al centre d’arts digitals IDEAL (carrer del Doctor Trueta, 196)

Setembre

Dijous 3, 10, 17 i 24 a les 21.30 h

  • ‘Geomancer’, de Lawrence Lek. L’artista, cineasta i músic estrena a MIRA.mov aquesta proposta ambientada al Singapur del 2065 i que planteja l’escenari d’un món dirigit per una intel·ligència posthumana.
  • ‘We are at the end of something’, de Keiken i Ryan Vautier. Aquest col·lectiu, que es caracteritza per explorar els límits entre el físic i el digital, presenta per primera vegada aquesta instal·lació en format pel·lícula creada amb un motor de videojoc que interroga sobre el món postcovid.

Octubre

  • ‘Main-stream’, de Cruelaudia. Aquesta artista barcelonina se submergeix en les estètiques populars per generar un fals “streaming” en què diverses personalitats entren en escena a través del llenguatge dels videojocs.
  • ‘Deep Down Tidal’, de Tabita Rezaire. Les possibilitats de sanació decolonial a través de la tecnologia centra el treball d’aquesta investigadora. Al MIRA.mov estrena aquesta peça en què analitza el potencial de l’aigua com a canal comunicatiu.

Novembre

  • ‘D.^^.$.®. (dance.music.sex.romance)’, de Samuel Fouracre. Instal·lació multicanal que insta a reflexionar sobre la pròpia identitat i la manera de relacionar-nos emocionalment d’aquest artista que combina el rodatge en viu amb imatges creades per ordinador.
  • ‘Material sentience habitat ring’, de MSHR. Peça de simulació poètica de la realitat, específicament creada per al MIRA.mov, d’aquest col·lectiu que treballa sistemes compostos de so, llum, escultura, programari i circuits.

Desembre

  • ‘Gehenna 4.1’, de Sevi Iko Domochevsky. L’artista 3D, músic, director d’animació i dissenyador de videojocs trasllada el públic a un espai infernal en què es destil·la la part impura de les ànimes.
  • Claudia Maté presents ‘Life subscription’. La vida digital després de la mort és la idea que l’artista, centrada en la fusió d’internet i tecnologia 3D interactiva, desplega en aquesta peça que estrena al MIRA.mov.