Ara fa un any que l’Ajuntament va fer baixar de les voreres les bicicletes. 12 mesos després de la prohibició els veïns no creuen que la normativa hagi tingut gaire efecte i creuen que les bicicletes i especialment els patinets elèctrics segueixen circulant per la vorera amb tota impunitat.
L’Eixample, el més conflictiu
La zona de l’Eixample on les bicicletes utilitzen més la vorera coincideix amb la que té menys carrils bici, és a dir, la compresa entre els carrers de Provença i del Consell de Cent, des d’Enric Granados fins a Girona. Aquí els veïns asseguren que la circulació de les bicicletes i dels patinets elèctrics per la vorera ha anat en augment. Alguns demanen més patrulles de la Guàrdia Urbana a peu perquè creuen que només amb una presència dissuasiva dels agents es podrà foragitar la bicicleta.
El mateix passa al voltant de la rambla de Catalunya. Aquest passeig també prohibeix la circulació de les bicicletes i els patinets pel tronc central i té habilitats en els dos laterals carrils de menys de 30 quilòmetres per facilitar la circulació de les dues rodes. Segons expliquen alguns dels treballadors de les terrasses les bicicletes respecten més la prohibició però els patinets elèctrics s’han convertit en un perill constant per als vianants, que denuncien que si un passeja per la Rambla despistat és relativament fàcil rebre algun cop per l’esquena.
Els ciclistes, més conscienciats
Alguns ciclistes són ben conscients de la normativa i eviten tant sí com no circular per les voreres de la ciutat.
Diuen que no només ho fan per evitar una possible multa sinó amb la intenció de donar una bona imatge de la bicicleta i els ciclistes perquè són conscients que no tots tenen actituds cíviques. Alguns usuaris de les dues rodes reconeixen que no eren conscients de la normativa aprovada però expliquen que quan circulen per la vorera intenten fer-ho extremant les precaucions.
Una qüestió de por
Segons l’agrupació Amics de la Bici, els ciclistes que utilitzen la vorera a l’Eixample ho fan per por.
Asseguren que en aquesta zona de la ciutat hi ha molt pocs carrils bici i els ciclistes no se senten segurs circulant per calçades amb cotxes que poden arribar a més de 60 km/h. Segons Albert García, d’Amics de la Bici, “si vius a l’Eixample arribar fins a un carril bici es pot convertir en tota una aventura”. García també afegeix que el govern actual d’Ada Colau ha deixat passar l’oportunitat de fer una normativa per a la bici més moderna perquè ara segueix vigent l’aprovada per l’exalcalde Xavier Trias.