Seleccionar entre moltes varietats, deixar-se assessorar, escollir i pesar. Tal com es feia abans. Aquesta botiga va obrir el 1945, però en els últims anys se'ls ha girat feina i han hagut de contractar més personal. JAUME RENOBELL, propietari de Jaime J. Renobell "Cada persona que entra a la botiga té una persona al costat. No agafes una cosa del prestatge, te la poses al carret i t'ho llegeix una màquina. L'únic inconvenient és que necessito molt personal." L'establiment s'ha anat especialitzant en els últims temps, adaptant-se a les noves tendències, com l'agricultura ecològica i el consum sostenible. JULEN ARIZTEGUI, client "Es una manera de ahorrar en plásticos y en recursos. Y también en intermediarios, empresas incómodas." El Josep Maria venia a comprar en aquesta botiga de la mà del seu avi. Quan el propietari es va jubilar, va decidir quedar-se-la i va incorporar-hi els productes de proximitat i tot allò que li demanen els clients, la majoria d'ells, joves. JOSEP MARIA TEIXÉ, propietari de Casa Perris "Són els més exigents, i fan més consultes i sorprenentment són els que més en saben. Busquen a internet i porto coses que ells em demanen. Estan marcant el rumb cap a una alimentació de qualitat." ALEIX CLAVERA, propietari de La Ribera "Fa 20, 30 anys em deien, quan la gent és faci gran.... i qué va! Al contrari. Ve gent jove asiduament. S'enduen un bacallà sencer, un kilo d'olives..." Els propietaris dels antics magatzems de venda s'han reinventat, però molts també ara assessoren emprenedors que volen recuperar aquestes botigues, que ja no estan en perill d'extinció.
Als clients de tota la vida, gent gran més acostumada a comprar a pes, s’hi estan sumant, ara, joves que valoren altres característiques, com la sostenibilitat i el consum racional. Per això, molts establiments estan apostant fort pels productes de proximitat i la producció ecològica, en part, per la forta demanda que tenen d’aquesta nova clientela.
El propietari de Can Perris, Josep Maria Teixé, assegura que són els clients més joves els que més li pregunten, però també els que més en saben. Internet els ha apropat molta informació, per exemple, sobre l’agricultura de quilòmetre zero, que consisteix a consumir productes nacionals i evitar transports, i per tant, emissions contaminants. Fins i tot, a Can Perris, als sacs de tots els productes hi ha una etiqueta en què es llegeix quants quilòmetres han recorregut els productes fins a arribar a la botiga.
Teixé, que venia del sector de les plantes medicinals, tenia clar que aquest comerç -que havia conegut a través del seu avi- havia de seguir viu i per això, va decidir comprar-la quan l’antic propietari es va jubilar. Ara, fins i tot, assessora nous emprenedors que volen obrir un negoci de magatzem com aquest.