Representants de tots els grups de l’Ajuntament i d’entitats
—entre les quals hi ha Som Meridiana, la Plataforma de la Qualitat de l’Aire, el Club Bicicleta de Catalunya i de la Promoció del Transport Públic— han portat als Jardins d’Elx el debat del futur de l’avinguda. Entre les quatre propostes presentades al novembre passat tothom ha coincidit que cal reduir l’espai per als cotxes però s’han escenificat discrepàncies en la forma final del carril bici.
La tinenta d’alcalde Janet Sanz (BComú) s’ha aferrat a traslladar-lo al centre de la calçada (actualment està als laterals), tot “generant al centre una petita rambla d’estada” en què, en alguns trams, compartirien espai les bicicletes i els vianants. En canvi, el seu soci socialista, el regidor d’Arquitectura Daniel Mòdol, s’ha oposat a aquesta fórmula: “No ho veiem; creiem que aporta més dificultats que solucions”.
La manca de consens també s’ha fet palesa amb l’oposició. El regidor Demòcrata Jaume Ciurana ha qüestionat que sigui “la millor solució” i el regidor de Cs Santiago Alonso ha afirmat que posaria la bici als laterals perquè “és un element del qual es puja i es baixa amb molta facilitat”, mentre que el portaveu del Grup Municipal d’ERC, Jordi Coronas, ha estat taxatiu: “O enganxat al centre o al lateral, però sempre clarament segregat tant de vehicles com de vianants”. De la seva banda, el conseller del PP Eduardo Bolaños ha demanat la proposta “que doni més seguretat” i el conseller de la CUP Ivan Altimira ha reclamat un “model de ciutat”.
Els veïns reclamen celeritat en la reforma
La plataforma Som Meridiana vol una reforma integral de l’avinguda i defensa que l’eliminació d’un carril de circulació en cada sentit de la marxa es faci en una sola fase. A més, el portaveu de l’entitat, Pau Maduell, ha exigit celeritat al govern municipal per “donar l’espai públic al transport públic, al transport col·lectiu i als vianants”. Mostra d’això han estat les activitats que han organitzat els veïns al tram d’avinguda entre Garcilaso i Olesa, sentit muntanya.