El primer tinent i regidor de l’Eixample, Gerardo Pisarello, i la tinenta d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz han inaugurat aquest diumenge la supercruïlla de Sant Antoni. Ho consideren una nova plaça pública guanyada al barri, ja que els vehicles no poden travessar aquest encreuament de carrers i es desvien per un lateral. L’espai s’ha pensat com un indret per acollir actes i trobades veïnals, s’hi han plantat alzines recuperades de la plaça de les Glòries i també se n’ha remodelat l’enllumenat. En aquest vídeo en 360 graus podeu veure en detall la supercruïlla. Aquesta intervenció ha tingut un cost de 3,5 milions d’euros.

Tot i això, les primeres crítiques ja han sorgit. Els restauradors reclamen poder ampliar les terrasses en el nou espai i la plataforma veïnal Fem Sant Antoni ha denunciat a Twitter que una empresa de lloguer de bicicletes ha ocupat il·legalment l’espai guanyat a la supercruïlla.

La superilla de Sant Antoni: les pacificacions continuen

Dins el programa Superilles de l’Ajuntament, les obres per pacificar l’entorn del nou Mercat de Sant Antoni continuaran a l’octubre. La segona fase engegarà amb actuacions a Comte Borrell, entre Gran Via i Floridablanca, i a Tamarit, entre Viladomat i Calàbria. Està previst que aquestes obres acabin al maig del 2019. Tal com es pot apreciar a les recreacions virtuals que ha publicat l’Ajuntament, els canvis de reurbanització en aquestes vies seran importants.

Comte Borrell amb Floridablanca

Tamarit amb Calàbria