A la jornada hi han participat fins a 700 inscrits que han reflexionat sobre la temàtica i han intercanviat idees sobre la implementació del treball per competències. Entre les intervencions hi ha hagut una conferència a càrrec del professor Fernando Trujillo, de la Universitat de Granada, i també s’han format taules rodones i s’han exposat 50 experiències dels treballs per projectes realitzats per les escoles i instituts que integren la Xarxa CB.

L’Escola Àngels Garriga, un exemple de treball per projectes a Barcelona

L’Escola Àngels Garriga, a Horta-Guinardó, és un dels centres convidats al debat. Treballen per projectes des de l’inici i, segons la directora, Mia Agramunt, això permet que cada alumne aprengui al seu ritme, i també  que es pugui integrar, en una mateixa aula, nens amb diferents capacitats. Una fórmula que , d’altra banda, ajuda a combatre l’abandonament escolar.

“Els nostres alumnes van a l’institut amb ganes, no estan cansats d’estudiar”, explica Agramunt. “Les capacitats no les podem canviar, però sí que els podem ajudar que se’ls faci menys feixuc anar a l’escola i no l’abandonin. El nostre indicador ens diu que a l’ESO estan preparats”, afegeix.

Què és la Xarxa de Competències Bàsiques?

La Xarxa CB està formada per un equip de docents que treballen per competències bàsiques a diversos centres i n’assessoren d’altres perquè les incorporin als seus programes. L’agrupació es va formar fa 16 anys amb l’objectiu de reflexionar sobre els processos educatius i la seva aplicació a l’aula. En total, hi ha adherits 6.500 docents de primària i secundària provinents de 450 escoltes i instituts, una xifra que s’ha duplicat respecte a l’any 2017.