catedral de Barcelona sense lona

La Catedral de Barcelona ha retirat la lona d’un anunci de telefonia mòbil que cobria part del cimbori. Fonts del temple han explicat a betevé que s’ha tret a petició dels anunciants i quan falten pocs dies perquè s’acabin les obres de restauració d’aquesta part superior de la façana.

Fa unes setmanes un grup d’alumnes van crear un filtre per veure el temple sense l’anunci i mitigar una mica l’impacte visual. La lona es va instal·lar a la Catedral ara fa 10 mesos, el juny del 2022, amb els permisos municipals i tenien autorització fins al 15 de maig. La campanya ja va néixer amb polèmica per l’enorme impacte visual en una de les principals atraccions turístiques de Barcelona. A això s’hi va sumar una il·luminació excessiva a la nit, que també ha aixecat polseguera.

catedral de Barcelona sense lona

Enrenou a les xarxes per l’anunci publicitari

La imatge de l’anunci a la façana de la Catedral ha desfermat les crítiques a les xarxes socials en els últims mesos. Alguns consideren una falta de respecte que un edifici religiós, que forma part del patrimoni històric i està declarat Bé Cultural d’Interès Nacional, tingui un enorme cartell penjat. Enmig d’aquest debat, fonts de la Catedral han defensat que els ingressos publicitaris s’han destinar a finançar la restauració de l’edifici.

Aquesta no ha estat la primera vegada que s’ha posat publicitat a la façana de la Catedral. El 2009 hi va haver un anunci de Telefónica. El logotip, això sí, quedava més dissimulat i la lona s’acompanyava del missatge “Telefónica dona suport a la restauració de la Catedral”.