El comerç de barri serà el punt clau de l'estratègia del districte per ajudar a solucionar la situació de crisi actual. Es potenciaran els eixos comercials i les associacions de botiguers amb l'objectiu de crear riquesa i treball. L'11% dels aturats barcelonins resideixen a Horta-Guinardó. Des de l'Administració volen reduir aquesta xifra i aposten pel comerç per aconseguir-ho. FRANCINA VILA, regidora d'Horta-Guinardó "Nosaltres som un territori que no tenim indústria, no tenim despatxos, oficines… Per tant, la riquesa de l'economia, la trobem precisament en el comerç. Un dels reptes que tenim és travar uns bons eixos comercials, una bona xarxa de comerços amb els mercats i esperem aquí, doncs, trobar la complicitat de l'oposició." De moment ja han creat la figura del tècnic municipal de comerç per promoure aquest sector. Els comerciants també s'estan movent i s'han posat mans a l'obra. És el cas de l'associació Carmel Centre. S'han reinventat. Tenen una revista i una pàgina web noves. També un nou local que serà el punt de referència i d'atenció del comerç al barri. Asseguren que el més prioritari ara és millorar l'accessibilitat a les botigues, especialment a les zones amb una orografia complicada. JORDI RUIZ, viscepresident de Carmel Centre "Que tinguem mitjans de transport, que es pugui aparcar, que la gent pugui accedir a qualsevol botiga sense problemes." Al Cor d'Horta també s'estan posant al dia. Han començat a fer promocions per Internet i a fer servir les xarxes socials. Expliquen que la unió del comerç de barri és la clau de l'èxit per tirar endavant amb les dificultats actuals, que, segons expliquen, plantegen nous problemes. MANUEL ARIAS, president Cor d'Horta "Tenemos que luchar mucho porque últimamente encontramos que hay muchas tiendas que, por los motivos que sea, se jubilan sobre todo, van cerrando y entonces están cambiando muchos comercios. Está viniendo gente de fuera que están bajando mucho la calidad y entonces al bajar la calidad se nos puede resentir el cliente que tenemos." Totes aquestes iniciatives i preocupacions, les recollirà el districte en un procés participatiu que ha obert amb l'objectiu de recollir idees que afavoreixin la dinamització del comerç.